25 April-2024 الخميس - 17 شوال 1445 پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1403 23:22 (GMT) 23:22 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
فروش املاک شهرداری بدون پروانه بارگذاری برخلاف منافع مردم است
سه شنبه 14 بهمن ساعت 9:41
فروش املاک شهرداری بدون پروانه بارگذاری برخلاف منافع مردم است
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در صورتی‌که املاک شهرداری بدون پروانه بارگذاری به فروش برسد بر خلاف مصوبات شورا و منافع مردم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سالاری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با موضوع واگذاری و فروش ۱۰ فقره از املاک شهرداری تهران اظهار کرد: در دوره قبلی شورای شهر مصوبه‌ای داشت که املاک و اراضی که می‌خواهد بفروشد باید الزاماً آن بارگذاری حداکثری طرح تفصیلی را بر روی آن انجام دهد تا با قیمت بهینه بفروشد؛ این مصوبه‌ای است که همه اعضای شورای شهر در آن زمان به آن رأی دادند ولی الان دو ملک یکی 12 هزار متر  و دیگری 34 هزار متر هر دو بارگذاری بر روی آنها انجام نشده یعنی مجوز پروانه داده نشده است.

وی تصریح کرد: یکی از این املاک واقع در بزرگراه حکیم جنب بازار بزرگ سنگ به وسعت 12 هزار متر و همچنین پلاک دیگر هم که عرصه آن 34 هزار متر است که در آنها بارگذاری نشده و در واقع مجوز آن در دست شهرداری است و با یک پروانه می‌تواند قیمت آن را چند برابر افزایش دهد و از ابتدا هم فروش آن برخلاف مصوبات شورا و منافع شهر است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر کمیسیون برنامه و بودجه می‌خواهد به فروش آن رأی دهد من با آن مشکلی ندارم ولی بارگذاری شود و به شرط بارگذاری فروخته شود.

وی اذعان کرد: ستون قیمت هم باید حذف شود و این تصویب شورا با قیمت‌های مطرح شده فروش را می‌پذیرد که برآورد است در حالی‌که باید کارشناس رسمی دادگستری در ارتباط با آن نظر دهد و فرآیند قانونی آن باید طی شود. ما باید الزام کنیم که با طی فرآیند قانونی به هر قیمتی (شاید بالاتر از این باشد) به فروش برسد.

انتهای خبر/5151/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار