23 April-2024 الثلاثاء - 15 شوال 1445 سه شنبه - 4 اردیبهشت 1403 20:36 (GMT) 20:36 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
100 هزار میلیارد تومان به دارایی‌های پایتخت افزوده شده است
سه شنبه 14 بهمن ساعت 9:16
100 هزار میلیارد تومان به دارایی‌های پایتخت افزوده شده است
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با افتخار می‌گوییم دارایی‌های شهرداری خیلی بیشتر از زمان است که ما آن را تحویل گرفتیم و به حساب روز حدود 100 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید محمود میرلوحی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در موافقت با موضوع واگذاری و فروش 10 فقره از املاک شهرداری تهران اظهار کرد: قرار شد ما در خصوص فروش املاک شهرداری شفاف عمل کنیم و لذا این افتخار است که بالاخره شهرداری تهران الان با فوریت موضوع را مطرح می‌کند. این 3 ملک از 10 ملکی که ما در حال واگذاری آن هستیم 2 تا از آنها طرف‌هایشان تأمین اجتماعی است.

وی اذعان کرد: در شرایط تحریم و کرونا ما در بر طرح تفصیلی ایستادیم و بر اجرای آن اصرار کردیم و عدول هم نکردیم.

این عضو شورای شهر تهران اذعان کرد: در این شرایط سخت ایستادیم و باغات را حفظ کردیم و 28 باغ را خریدیم و جلوی قلع و قمع آن را گرفتیم. خوشحالیم که در این شرایط اجازه ندادیم بدهی‌های شهرداری افزایش پیدا کند؛ 70 هزار میلیارد با 20 درصد سود در چهار سال می‌شد 120 هزار میلیارد. بدون این‌که ما استقراض کرده باشیم این بدهی را داریم به مرز 60 هزار میلیارد تومان می‌رسانیم.

وی تصریح کرد: این‌که شورا بتواند شهرفروشی و باغ‌فروشی نکند و طرح تفصیلی را اجرا کند، بدهی‌ها را اضافه نکند اتوبوس هم برای اولین بار بعد از 15 سال به شهر بیاورد، پروژه مترو را تعطیل نکند کار بزرگی است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که همان افرادی‌که در ارتباط با آن 22 هزار میلیارد تومان سکوت کرده‌اند حالا اسم این اقدام مدیریت شهری را شهرفروشی می‌‌نامند، گفت: آقای وطن امروز که تیتر می‌کنید «چه شد»، من به آقای بذرپاش گفتم یک روز به شورا بیایید تا من به شما بگویم چه گذشته در شهرداری تهران ولی حاضر نشد بعد از 2 سال یک ساعت وقت بگذارد و حالا می‌پرسند چه شد؟

میرلوحی افزود: این شورا با این شرایط احساس می‌کند برای این‌که بدهی‌ها اضافه نشود و املاک درست حفظ شود (ما 200 هکتار ملک را از دستگاه‌‌های مختلف پس گرفتیم که 123 هکتار آن از ارتش و سپاه بود) اقدام به فروش املاک کند. با افتخار می‌گوییم دارایی‌های شهرداری خیلی بیشتر از زمان است که ما آن را تحویل گرفتیم.

وی اذعان کرد: اگر من بخواهم به حساب روز مطرح کنم حدود 100 هزار میلیارد تومان به دارایی‌های هر اضافه شده است.  ببینید ما چه تعداد ملک از منطقه 22 و رسا تجارت پس گرفته‌ایم.

این عضو شورای شهر در پایان گفت: بله ما ملک نمی‌فروشیم ولی برای این‌که بدهی‌ها مهار شود و اتوبوس بخریم و واگن ملی راه بیندازیم، متأسفانه دولت کمک نکرد و هزینه‌های کرونا را بپردازیم ناچار می‌شویم برای پرداخت بدهی‌های تأمین اجتماعی که از دوره قبل بوده را در چارچوب قانون و مقررات بفروشیم.

انتهای خبر/5158/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار