19 September-2024 الخميس - 16 ربیع الاول 1446 پنجشنبه - 29 شهریور 1403 21:47 (GMT) 21:47 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
فرش و دولومیت، فرصت‌های سرمایه‌گذاری مهم برای توسعه اقتصادی نهاوند
یکشنبه 21 مرداد 1403 ساعت 15:51
فرش و دولومیت، فرصت‌های سرمایه‌گذاری مهم برای توسعه اقتصادی نهاوند

فرش و دولومیت، فرصت‌های سرمایه‌گذاری مهم برای توسعه اقتصادی نهاوند

احمد شانیان یکشنبه، ۲۱مرداد در همایش تخصصی فرش دستباف نهاوند اظهار کرد: نهاوند زیرساخت‌های خوبی دارد و دولومیت و فرش نهاوند برای سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های قابل توجهی هستند که برای ارتقا و توسعه آن‌ها برنامه داریم.

وی با اشاره به ارزش افزوده فرش، گفت: فرش دستباف از منظر اقتصادی و فرهنگی قابل توجه است و این نشان از اهمیت ویژه این هنر است.

شانیان افزود: به همت اداره کل صمت همدان در سه سال اخیر شاهد توجه ویژه به این هنرصنعت در سراسر استان هستیم به طوری که در بیشتر شهرستان ها جشنواره‌های کاربردی برگزار شده و موجب رونق و احیای این کالای استراتژیک شده است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت فرش از نمادهای اصلی جهش تولید با مشارکت مردم است که می‌تواند به تحقق شعار سال کمک ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به هنرمندی و مهارت بافنده‌های نهاوندی، تصریح کرد: فرش نهاوند روی زمین نمی‌ماند و به صورت پیش قرارداد به فروش می‌رسد. بنابراین باید در زمینه صادرات برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشیم.

شانیان خاطرنشان کرد: آزادسازی واردات فرش برای رفوگری فرش به داخل کشور از پیشنهادات استان همدان در شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی بود که در مجلس به قانون تبدیل شده است.

وی  با اشاره به برخی  از دستاوردهای صمت استان،  افزود: استان همدان درارزیابی اخیر که صورت گرفته رتبه نخست احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل را کسب کرده است.

انتهای خبر/51734/

برچسب ها