16 September-2024 الاثنين - 13 ربیع الاول 1446 دوشنبه - 26 شهریور 1403 19:11 (GMT) 19:11 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تاکید بر تعامل نیروی انتظامی و بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
دوشنبه 22 مرداد 1403 ساعت 3:42
تاکید بر تعامل نیروی انتظامی و بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

تاکید بر تعامل نیروی انتظامی و بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

اویسی، مدیر کل بهزیستی استان شامگاه یکشنبه ۲۱ مرداد در این جلسه، بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر بهزیستی و نیروی انتظامی در استان تاکید کرد و گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی این تعامل سازنده و اثرگذار است.

وی افزود: نیروی انتظامی نقش امنیتی مهمی برای مددکاران و روانشناسان تیم های اورژانس اجتماعی دارد و حضور و همراهی پلیس نه فقط تامین کننده امنیت بلکه افزایش اثر بخشی خدمات بهزیستی را به همراه دارد.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به بهداشت روانی خانواده و با تحلیل برخی آسیب های جاری به راهکارهای چاره جویی آن اشاره کرد و گفت: تدوین اطلس آسیب های روان شناختی استان و هم افزایی و هماهنگی متولیان خانواده در حوزه مشاوره خانواده ضروری است .

در ادامه زهرا آرین مهر رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان در راستای پیشگیری از جرم و  آسیب های اجتماعی در حوزه خانواده بیان کرد: مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری های فرماندهی انتظامی استان با هدف رفع اختلافات خانوادگی و حل مسایل و مشکلات زوجین از طریق مشاوره با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده راه اندازی شده است.

وی گفت: اقدامات این مراکز نقش مؤثری در کاهش بار پرونده های قضایی و آسیب های اجتماعی در سطح استان دارند.

آرین مهر در ادامه خاط‌رنشان کرد: یکی دیگر از خدمات مرکز مشاوره آرامش پلیس برگزاری ‌کارگاه های آموزشی - تخصصی ارتباط موثر بین زوجین‌، کنترل خشم، آموزش مهارت های حل مساله و... توسط کارشناسان مجرب روانشناسی و مشاوره است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره آرامش از طریق شماره تماس ۰۹۶۵۸۰ آماده ارائه خدمات روانشناختی به صورت مشاوره تلفنی به آحاد جامعه و هموطنانمان در سطح استان سیستان و بلوچستان است.

انتهای خبر/51773/

برچسب ها