16 September-2024 الاثنين - 13 ربیع الاول 1446 دوشنبه - 26 شهریور 1403 19:7 (GMT) 19:7 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
مدیریت پسماند در گرو ارتقاء مسئولیت اجتماعی
دوشنبه 22 مرداد 1403 ساعت 7:40
مدیریت پسماند در گرو ارتقاء مسئولیت اجتماعی

مدیریت پسماند در گرو ارتقاء مسئولیت اجتماعی

حسن قاسم پور ۲۲ مرداد در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند که با حضور شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر سراسر استان برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله پسماند از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری است، افزود: تغییر سبک زندگی افراد و افزایش مصرف گرایی باعث شده است معضل پسماند به یکی از مشکلات اساسی در جهان تبدیل شود و در صورتی که بخواهیم در این حوزه موفق عمل کنیم باید به دنبال جلب مشارکت عمومی باشیم.

قاسم پور تصریح کرد: طرح مدیریت اجتماعی پسماند (ماپ) با تاکید بر مشارکت مردم و خانواده ها طراحی شده است و امیدواریم مسئله بازیافت، بازمصرف و کاهش تولید پسماند از طریق آموزش های ارائه شده به طور جدی توسط شهروندان استان دنبال شود.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی شهرداران و اعضای شورای اسلامی با قوانین و راهبردهای مدیریت پسماند عنوان کرد و افزود: تفکیک زباله از مبدا، بازیافت پسماند و استحصال انرژی از زباله از جمله راهکارهایی ست که شهرداران می توانند برای مدیریت پسماند از آن ها بهره ببرند.

در این کارگاه آموزشی، ارائه ای توسط دکتر ابوعلی گلزاری از اساتید دانشگاه، با موضوع مدیریت پسماند انجام شد و حاضران به طرح مسائل و چالش های این حوزه پرداختند. 

انتهای خبر/51860/

برچسب ها