19 September-2024 الخميس - 16 ربیع الاول 1446 پنجشنبه - 29 شهریور 1403 21:30 (GMT) 21:30 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
ورزشکاران ایرانی برای پرچم کشور جان می‌دهند/بانوان المپیکی تاریخ‌سازی کردند
دوشنبه 22 مرداد 1403 ساعت 11:40
ورزشکاران ایرانی برای پرچم کشور جان می‌دهند/بانوان المپیکی تاریخ‌سازی کردند

ورزشکاران ایرانی برای پرچم کشور جان می‌دهند/بانوان المپیکی تاریخ‌سازی کردند

علیرضا هاشم‌زاده با حضور در دفتر آگاه، با اشاره به اینکه رسانه‌ها هرگاه در مسیر صداقت و پیگیری مطالبات مردم قرار داشته‌اند شاخص و مرجع شده‌اند، اظهار کرد: آگاه در سالهای متمادی نشان داده صراحت و صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده و برای توسعه استان و کشور پیشگام بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ضمن ادامه تمرینات به صورت شخصی به عنوان مربی تیم پاس تهران به عنوان قهرمان سال اخیر در لیگ برتر کاراته مشغول هستم، افزود: ان شاءالله با توجه به اعلام فدراسیون فصل جدید مسابقات لیگ برتر از آبان ماه آغاز خواهد شد.

حضور مسئولان سیاسی در ورزش را مفید می‌دانم

قهرمان کاراته جهان با تاکید بر اینکه در یک سال اخیر برای کسب تجربه نیم نگاهی به عرصه سیاست کردم و با حضور و رایزنی با برخی افراد مسنددار تلاش کردم برخی توجهات را به ورزش بیشتر جلب کنم، ادامه داد: امروز نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بیش از دوره های قبل به ورزش توجه می کنند و تا همین امروز چندین جلسه بین نمایندگان به ویژه در شرق استان با مدیرکل ورزش و جوانان و ورزشکاران استان به منظور احصای مشکلات آنان و حل آن برگزار شده است.

هاشم زاده که دارنده دو مدال برنز جهانی گجودوریو کاراته، طلای مسابقات رزمی آسیایی و چند مدال بین المللی است، خاطرنشان کرد: در ورزش بالاتر از قهرمانی روحیه پهلوانی و انسان دوستی است و من همیشه تلاش کرده ام در کنار قهرمانی در اندیشه توسعه ورزش استان با نگاه اینکه ورزش بزرگترین معروف و کار خیر است بوده ام.

وی با اشاره به اینکه حضور افراد ورزش دوست در مجمع نمایندگان می تواند کمک زیادی به ما کند، تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش و ورزش را باید در اولویت مدیران قرار بگیرد و بنده این رسالت را برای خودم تعریف کرده و در تلاشم هستم با رایزنی و گفت و گو با مسئولان ارشد شهرستانی و استانی این دو اولویت را در میان مدیران به اولویت های اصلی تبدیل کنم.

کاراته در صورت اصلاحات نقایص داوری به المپیک بر می گردد

قهرمان کاراته جهان با اعلام اینکه هم خودم ورزش می کنم و هم در کسوت مربیگری فعالیت می کنم، اضافه کرد: منتظر هستم تا در یک مسابقه بین‌المللی برون مرزی شرکت کرده و با یک مدال خوشرنگ برای کشورم خداحافظی کنم.

هاشم زاده با ابراز تاسف از اینکه کاراته مجددا در این المپیک از مجموعه رقابت ها حذف شد، افزود: دلیل این اتفاق آن بود که کاراته از فرصت المپیک توکیو نتوانست به خوبی استفاده کند و به دلیل برخی موارد داوری و موضوعاتی که کمیته بین المللی المپیک آن را ناقض عدالت در داوری‌ها و یا زمینه‌سازی برای شانس در مسابقات به جای شایستگی می داند فعلا از المپیک حذف شده است.

وی با بیان اینکه به کاراته این فرصت داده شده است که با حذف برخی قوانین ناعادلانه و ایجاد زمینه داوری های هوشمند و جذاب سازی این رشته برای تماشاگران به المپیک لس آنجلس بازگردد، گفت: امیدواریم این مهم رخ دهد تا بتوانیم از این فرصت برای افزایش مدالهای کاروان ایران اسلامی در المپیک بهره ببریم چون کاراته یکی از رشته های مدال آور برای کشورمان بوده و خواهد بود.

استاد تربیت بدنی دانشگاه با تاکید بر اینکه در یک دوسال اخیر کاراته بانوان بی نهایت پیشرفت کرده اند، خاطرنشان کرد: تردید نکند اگر در این المپیک کاراته حضور داشت قطعا یکی دو نفر از بانوان کاراته کار ایران عزیز به مدال دست پیدا کرده بودند.

هاشم زاده تفاوت المپیک پاریس با المپیک های قبلی را در رفع کامل کرونا و حواشی آن در کنار حضور و افتخارآفرینی بانوان ایرانی دانست و گفت: من به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای می دانم که حضور بانوان در این سطح چقدر سخت و نیازمند چه مشقتهای فنی و تمرینی بوده است.

مسئولان فدراسیون‌ها باید ورزشی و میدان دیده باشند

وی حضور دو ورزشکار حرفه ای و میدان دیده همچون هادی ساعی و علیرضا دبیر در راس فدراسیون ها را عامل موفقیت تکواندو و کشتی ایران اسلامی در المپیک عنوان کرد و افزود: همه دیدند که این عزیران با گرفتن امکانات خوب و درست امروز نتیجه عالی در المپیک بگیرند که یقین بدانید با حضور آقای ذبیح الله پورشیب ددبیر فدراسیون کاراته در صورت بازگشت کاراته به المپیک افتخارات بیشتری را از کاراته شاهد خواهید بود.

این قهرمان کاراته دنیا با اشاره به اینکه امروز ورزشکاران دنیا سلامتی و راحتی خودشان برایشان اولویت اصلی است، ادامه داد: تردید نکنید که فقط و فقط یک ایرانی است که می تواند با کتف در رفته همچون حسن یزدانی و طحال پاره همچون علی دایی برای افتخارآفرینی کشورش به بازی ادامه دهد؛ من خودم هم یک بار یادم هست که با دنده شکسته در مسابقات بین المللی ادامه دادم.

هاشم زاده با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها در اردوهای مشترک و مسابقات دیدم که تا کوچکترین مشکلی برای ورزشکار پیش می آید خودش را در اولویت می گذارد، اضافه کرد: واقعا باید به قهرمانان خودمان افتخار کنیم که از جان و دل برای اهتزاز پرچم ایران عزیز جانفشانی می کند.

انتهای خبر/51968/

برچسب ها