28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 23:22 (GMT) 23:22 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
جمعیت کشتی‌گیران ده‌ها برابر کمتر از گذشته شده است
چهارشنبه 15 بهمن ساعت 6:58
جمعیت کشتی‌گیران ده‌ها برابر کمتر از گذشته شده است
رئیس فدراسیون کشتی در ادامه بازدیدهای استانی خود، در شهر شیراز حضور یافت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از فدراسیون کشتی، رئیس فدراسیون کشتی در این دیدار که با حضور امید نوروزی قهرمان کشتی فرنگی المپیک و جهان، محمد موسایی رئیس هیئت کشتی فارس و محمدجواد یزدانی‌نیا نایب رئیس سازمان لیگ برگزار شد، گفت: به منظور بررسی مشکلات و دغدغه‌های جامعه کشتی در استان‌ها حضور می‌یابم و با مسئولان ارشد استان‌ها در راستای کمک به کشتی نشست‌هایی را برگزار می‌کنم.

وی ادامه داد: هم اکنون کشتی کشور با چالش بزرگی به نام افت کمیت کشتی‌گیران مواجه است به طوری که نسبت جمعیت کشتی‌گیران به دو دهه گذشته ده‌ها برابر کمتر شده است.

دبیر با اشاره به اینکه استان فارس یک پتانسیل ویژه در کشتی فرنگی کشور محسوب می‌شود، گفت: این استان قهرمانان بزرگی همچون امید نوروزی در کشتی فرنگی ایران و جهان دارد و هم اکنون نیز چندین کشتی گیر از فارس در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی حضور دارند.

وی ادامه داد: اگر حمایت‌ها و توجه مسئولین به این ورزش ملی در استان فارس بیشتر شود، قطعاً پیشرفت خوبی نه تنها در کشتی فارس بلکه در کشتی کشور به وجود خواهد آمد.

دبیر تصریح کرد: شما به‌عنوان نماینده رهبری در استان می‌توانید از نظر معنوی حمایت‌های خوبی از کشتی داشته باشید و در جهت حمایت از کشتی استان با مسئولان ارشد رایزنی‌های لازم را بعمل آورید.

در ادامه آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه نباید فکر کنیم که کشتی کهنه شده است، گفت: کشتی در ایران ریشه دارد و ورزش راهبردی ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کشتی باعث می‌شود که پرچم ایران در دنیا به اهتزاز درآید و نباید این رشته ورزشی را از دست بدهیم و باید آن را تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در این جلسه تصریح کرد: برای اینکه کشتی در استان فارس محکم‌تر و بهتر شود، هیئت کشتی استان و اداره کل ورزش و جوانان فارس یک طرح جامعی را برای کمک به کشتی تهیه کنند و تا قبل از میلاد حضرت علی (ع) در شورای فرهنگی عمومی استان فارس که با حضور همه مسئولین برگزار شود ارائه داده تا مورد تصویب قرار بگیرد.

رئیس فدراسیون کشتی پیش از این دیدار با حضور در حرم شاهچراغ، مقبره مطهر برادر بزرگوار امام رضا (ع) را زیارت کرد.

انتهای خبر/5205/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار