20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 2:53 (GMT) 2:53 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
رشد ۳۰ درصدی جمعیت دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان رضوی
سه شنبه 23 مرداد 1403 ساعت 7:50
رشد ۳۰ درصدی جمعیت دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان رضوی

رشد ۳۰ درصدی جمعیت دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان رضوی

 محسن مرادی در گفت‌ و گو با آگاه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر رویکردها در سال‌های اخیر به عنوان یک دانشگاه حل مسئله مطرح است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر رویکرد در حوزه آموزش، پرورش مهارتی را در دستور کار قرار داده است.

وی از اضافه شدن مجموعه رشته‌های جدیدی به سبد رشته‌های دانشگاه‌ها خبر داد و سه رویکرد نیاز محوری، آینده‌نگری و مزیت محوری دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر را مثبت دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی همچنین از ساماندهی رشته‌ها در همه واحدهای ۱۷ گانه استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: تعداد جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد در خراسان رضوی طی 3 سال اخیر 5000 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به طرح آمایش و تمرکز به مزیت رقابتی، مزیت منطقه، نیاز منطقه و آینده‌نگری در رشته‌های دانشگاه‌های استان تغییراتی ایجاد شد و جابجایی و ساماندهی رشته‌ها باعث افزایش جمعیت دانشجویی طی 3 سال اخیر شد.

وی همکاری دو جانبه مؤسسات و حوزه کسب و کار با دانشجویان را مؤثر دانست و افزود: در طرح‌های مختلف آموزش مهارتی دانشجویان همزمان با تحصیل در دانشگاه در حرفه خود مشغول به کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی طرح پویش به عنوان یک طرح ملی برای ارتباط دانشجو با فضای کسب و کار را مهم دانست و تشریح کرد: در این طرح، دانشجو بر اساس قرارداد در فضای کسب و کار حاضر و مشغول به کار می‌شود که با مساعدت دانشگاه تفاهم نامه‌ای با شرکت مربوطه منعقد شده و شهریه دانشجو از محل قرارداد تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجو با مهارت‌آموزی می‌تواند زمینه اشتغال بعد از تحصیل را فراهم کند، ادامه داد: دانشگاه از جهات دیگری هم وارد فضای جامعه شده و بسیاری از مشکلات معضلات و چالش‌های فضای کسب و کار جامعه در سامانه پایش رصد می‌شود.

مرادی اضافه کرد: دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی و دکترا که بررسی بخشی از مشکلات این سامانه را به عنوان رساله یا پایان‌نامه انتخاب کنند شامل تخفیفات ویژه‌ای در شهریه دانشگاه می‌شوند و همچنین به اساتیدی که یک معضل را در کنار دانشجو بررسی کنند و راه‌حل‌هایی برای حل آن شناسایی شود، حق‌التدریس بالاتری پرداخت می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۷ واحد و مرکز دانشگاهی است که ۷۴ هزار دانشجو در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای خبر/52220/

برچسب ها