28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 13:45 (GMT) 13:45 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
سیره فاطمی راهگشای بسیاری از مشکلات امروز جامعه است/ لزوم تبیین نقش مهم زنان در تربیت نسل آینده و سرنوشت جامعه
چهارشنبه 15 بهمن ساعت 16:40
سیره فاطمی راهگشای بسیاری از مشکلات امروز جامعه است/ لزوم تبیین نقش مهم زنان در تربیت نسل آینده و سرنوشت جامعه
تولیت آستان قدس رضوی سیره فاطمی را راهگشای بسیاری از مشکلات نسل امروز جامعه دانست و بر لزوم تبیین نقش مهم زنان در تربیت نسل آینده و سرنوشت جامعه تأکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم تجلیل از مادران فرهیخته و بانوان واقف آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، شأن نزول سوره کوثر را وجود مقدس حضرت زهرا (س) دانست و اظهار کرد: مفسران با دلایل و برهان محکم اثبات کرده‌اند که شأن نزول این سوره وجود مقدس حضرت زهرا (س) است که نشان از عظمت و بزرگی جایگاه این بانوی نمونه اسلام دارد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به ویژگی‌ها و شاخص‌های سیره فاطمی اشاره و با بیان اینکه نباید فاطمه زهرا (س) را تنها در ابعاد عاطفی و احساسی و ظلمی که به این حضرت شده است، محدود کرد. گفت: مصیبتی که به حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع) روا شده است نباید به دست فراموشی سپرده شود و توجه به ابعاد عاطفی و احساسی و عزاداری‌ها بسیار لازم و ضروری است؛ اما باید مراقب بود که از توجه به سیره فاطمی، سبک و روش رفتاری حضرت فاطمه (س) نیز غفلت نشود.

وقف در راه خدا توفیقی الهی برای واقف است

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به بیان اهمیت سنت حسنه وقف در قرآن و روایات پرداخت و وقف و انفاق را عملی تربیتی برای فرزندان واقفان خواند و خطاب به بانوان واقف حاضر در جلسه، گفت: موقوفات شما ضمن اینکه صدقه‌ای جاریه برای آخرت شماست، تربیتی عملی برای فرزندان شما در جهت آموزش انفاق در راه خدا نیز هست.

وی با بیان اینکه وقف در راه خدا و اهل بیت (ع) توفیق الهی برای واقف است، تصریح کرد: فراهم آمدن فرصت وقف توفیقی از سوی خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) برای واقف است که بتواند اموال خود را در راه خیرات و حسنات صرف کند. بسیاری از ثروتمندان و متمولان هستند که توفیق برداشتن قدمی در راه خیر و دستگیری از نیازمندان را ندارند.

نقش مهم زنان در تربیت نسل آینده و سرنوشت جامعه

تولیت آستان قدس رضوی در بخش پایانی سخنان خود به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره و با بیان اینکه متأسفانه امروزه فرزند کم و حضور کمتر بانوان در منزل به‌عنوان یک فضیلت توسط غرب به جوامع اسلامی معرفی می‌شود، به جایگاه مهم و تأثیرگذار بانوان در تربیت نسل آینده و سرنوشت جامعه اشاره و تصریح کرد: زنان از نقش بسیار مهم و جایگاه حائز اهمیتی در پرورش و تربیت نسل‌های آینده برخوردار هستند که باید برای جامعه تبیین شود، حضرت عباس (ع) که اسوه وفاداری و رشادت در دفاع از ولایت و جانفشانی در راه امامت است در دامان مادری با ظرفیت، با ایمان و با معرفت همچون ام‌البنین (س) پرورش یافته است.

وی مقام حضرت عباس (ع) را مرهون تربیت حضرت امالبنین (س) دانست و با اشاره به این فرمایش امام خمینی (ره) که «از دامن زن مرد به معراج می‌رود»، عنوان کرد: هیچ کاری در جامعه به اهمیت تربیت فرزند و نسل آینده جامعه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: خانم‌های موفقی که ضمن کسب مدارج بالای علمی و ایفای نقش اجتماعی، چند فرزند نیز دارند و از توجه به اهمیت خانواده غافل نیستند باید به عنوان الگو در جامعه معرفی و مورد تقدیر قرار گیرند.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه محمدحسین استادآقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی و فاطمه دژبرد، رئیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ فاطمی و تحکیم خانواده ارائه کردند و در ادامه تعدادی از بانوان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

در پايان نیز با اهداي لوح تقدير از تعدادی از مادران فرهیخته و بانوان واقف توسط تولیت آستان قدس رضوی قدردانی شد.

انتهای خبر/5300/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار