20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 0:12 (GMT) 0:12 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
ارتقا رتبه علمی دانشگاه ملایر
دوشنبه 29 مرداد 1403 ساعت 10:41
ارتقا رتبه علمی دانشگاه ملایر

ارتقا رتبه علمی دانشگاه ملایر

دکتر علی ختن لو دوشنبه ۲۹ مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیش بینی کرد با توجه به شرایط پژوهشی دانشگاه، رتبه علمی ارتقا یافته و جز ۴۰ دانشگاه اول کشور شویم.

ختن لو با بیان اینکه دانشگاه ملایر هنوز در نظام های رتبه بندی جهانی هنوز وارد نشده است، افزود: خرید دستگاه‌های هایتک به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، خرید مواد مصرفی به مبلغ دو میلیارد تومان و خرید تجهیزات آموزشی به مبلغ سه میلیارد تومان برای دانشگاه به نسبت گذشته بی سابقه است.
وی ادامه‌داد: در حوزه طرح‌های برون دانشگاهی سال ۱۴۰۱ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، سال ۱۴۰۲، دو و نیم میلیارد تومان و امسال تاکنون چهار میلیارد تومان طرح انجام شده است.

ختن لو از برگزاری پنج کارگاه در سال‌جاری خبر داد و گفت: کارگاه مدرسه اشتغال برای اولین بار برگزار شد؛ بوت کمپ هوش مصنوعی در مهر ماه، همایش مبلمان بصورت کارگاهی در آذر ماه و همایش کشوری مهندسی طبیعت اردیبهشت ماه سال بعد برگزار خواهد شد.
 

جذب ۵۰ دانشجوی خارجی در سال تحصیلی جدید 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ملایر از ظرفیت ۱۲۵۰ دانشجو برای سال تحصیلی جدید این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال حدود ۵۰ دانشجوی خارجی نیز جذب می کنیم.
وی از وجود هفت خوابگاه خودگردان خبر داد و افزود: برای سال تحصیلی جدید احتمالا دو خوابگاه از چرخه خوابگاه های خودگردان خارج می شوند؛ قیمت غذای دانشجویان را نیز صندوق رفاه دانشجویی در سطح کشوری مشخص خواهد کرد اما در حوزه حمل و نقل سعی می کنیم  افزایش قیمت نداشته باشیم.
ختن لو بیان کرد: کمبود استاد راهنما در مقطع ارشد و دکتری بیشتر در دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی اتفاق می افتد خوشبختانه دانشگاه ملایر این مشکل را ندارد حتی تعداد اساتید راهنما در برخی رشته ها از تعداد دانشجویان مقطع ارشد و دکتری بیشتر است.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در دانشگاه ملایر پذیرش پسا دکتری داشتیم، خاطرنشان کرد: امسال دو دانشجوی پسا دکتری جذب از دانشکده محیط زیست و علوم‌پایه جذب کردیم.
تغییر رویکرد دانشگاه از تخصص محوری به برنامه محور 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملایر نیز در ادامه سند راهبردی دانشگاه را سندی حیاتی و مهم دانست که فعالیت های دانشگاه در پنج سال آتی را تبیین می‌کند و افزود: این سند ایرادات جدی داشت و از سال گذشته با برگزاری  جلساتی با گروه های آموزشی و احصا ظرفیت های دانشگاه، در یک فرایند یک ساله، به طرح تحول دانشگاه رسیدیم.
دکتر حمیدرضا افتخاری با بیان اینکه این طرح چشم انداز پنج سال آتی دانشگاه است، گفت: در طرح تحول دانشگاه رویکرد ما از تخصص محوری به سمت برنامه محوری پیش رفت. 
افتخاری ایجاد یک گروه از هییت علمی های با تخصص های مختلف برای حل یک مسئله را از جمله دستاوردهای این طرح تحول برشمرد و گفت: به ندرت دانشگاهی این طرح را عملیاتی کرده اما دانشگاه ملایر در قالب سه دانشکده جدید این کار را آغاز کرده است. 
دانشکده «بین رشته ای» مهر ماه دانشجو می پذیرد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملایر از تشکیل ۱۱ گروه آموزشی بین رشته ای با رویکرد برنامه محور خبر داد و افزود: در گام نخست دانشکده بین رشته ای تشکیل و سه گروه از آن یازده گروه شامل گروه هوش مصنوعی، زیست فناوری و نانو رسماً در حال راه‌اندازی است از مهر ماه امسال دانشجو می پذیرد.

وی از اخذ مجوز هفت رشته جدید شامل یک رشته در مقطع دکتری، پنج رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع کارشناسی خبر داد و خاطرنشان کرد: مجوز رشته شیمی فیزیک در مقطع دکتری پس از ۱۰ سال اخذ شد.

افتخاری مطرح کرد: برای رشته فیزیک در مقطع دکتری گرایش را برداشتیم و از سال ۱۴۰۴ دانشجویان تمام گرایش های این رشته می‌توانند  در مقطع دکتری این دانشگاه تحصیل کنند و به دنبال برداشتن گرایش برای رشته ریاضی در مقطع دکتری میز هستیم.
 

تحصیل ۵۰ دانشجو در رشته صنایع مبلمان 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملایر با بیان اینکه مجوز پذیرش یک ساله رشته صنایع مبلمان از سال ۹۷ اخذ شده بود، گفت: این مجوز هر ساله باید با پیگیری هایی تمدید می شد اما خوشبختانه طی یک ماه گذشته مجوز قطعی این رشته را اخذ کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این رشته ۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی دارد، به ضرورت تبلیغ در این حوزه برای جذب فعالان صنعت مبلمان شهرستان و اتصال حوزه مبلمان شهرستان و دانشکده مبلمان منبت دانشگاه تاکید کرد.

افتخاری از ارتقا تجهیزات آموزشی و خرید تجهیزات سخت افزاری به مبلغ چهار میلیارد تومان خبر داد و افزود: علاوه بر بازدید دانش آموزان از دانشگاه، جلسات توجیهی با مشاوران تحصیلی آموزش و پرورش با هدف معرفی ظرفیت های دانشگاه داشتیم تا دانش آموزان بومی را برای انتخاب دانشگاه ملایر ترغیب کنند.
انتهای پیام

انتهای خبر/54616/

برچسب ها