29 March-2024 الجمعة - 20 رمضان 1445 جمعه - 10 فروردین 1403 14:23 (GMT) 14:23 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
وحدت، بخشی از وظایف مسلمانان است/ برای تحقق امت اسلامی باید از مسیر وحدت حرکت کنیم
چهارشنبه 7 آبان ساعت 8:39
وحدت، بخشی از وظایف مسلمانان است/ برای تحقق امت اسلامی باید از مسیر وحدت حرکت کنیم
مجتبی دولتی، دانشجوی دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وحدت، بخشی از وظایف مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار حوزه پایان‌نامه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، وبینار پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز به همت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر برگزار شد.

مجتبی دولتی، دانشجوی دکتری تخصصی رشته علوم سیاسی واحد تهران جنوب گفت: جهان اسلام جهان آشوب زده‌ای است که این آشوب زدگی ضرورت شکل‌گیری امت اسلامی واحد را بیش از گذشته یادآور می‌شود‌.

وی ادامه داد: اسلام مسئله و موضوع دشمنان است. کشورهای جهان اسلام یک سوم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند اما در قدرت جهانی این میزان سهم را ندارند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ضرورت وحدت اسلامی گفت: وحدت، بخشی از وظایف مسلمانان است. دولت مدرن به‌عنوان آخرین دستاورد بشر شناخته شده است که مبتنی بر اندیشه اسلامی ناگزریم به کلان نظریه امت اسلامی مراجعه کنیم.

دولتی تصریح کرد: در قرآن کریم ۶۴ مرتبه در ۶۲ آیه به مسئله امت می‌پردازد. برای تحقق امت اسلامی باید از مسیر وحدت حرکت کنیم. منظور از وحدت این است که فرقه‌های اسلامی با حفظ ممیزات، حول اشتراکات واحد باشند.

وی گفت: در دنیا نمی‌توان نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در قالب یک اجتماع دید، اما در پیاده‌روی اربعین این موضوع را ما شاهد بودیم.

انتهای خبر/55/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار