16 September-2024 الاثنين - 13 ربیع الاول 1446 دوشنبه - 26 شهریور 1403 19:33 (GMT) 19:33 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
مهارت آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه ‌زمینه ساز نقش آفرینی اجتماعی است
سه شنبه 30 مرداد 1403 ساعت 8:57
مهارت آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه ‌زمینه ساز نقش آفرینی اجتماعی است

مهارت آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه ‌زمینه ساز نقش آفرینی اجتماعی است

سید علی علوی امروز سه شنبه(۳۰ مرداد)در نشست مشترک با طالب محمدی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با تاکید بر اهمیت گسترش آموزش های مهارتی خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، اظهار کرد: ارتقای مهارت‌های حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه علاوه بر تربیت نیروی ماهر وکارآمد مورد نیاز بازار کار، اعتماد به نفس در این دانش آموزان را ارتقاء داده و زمینه بالندگی آنان در جامعه را فراهم می سازد.

علوی، توانمندسازی مهارتی دانش آموزان با نیاز ویژه را یکی از راهکارهای استفاده از ظرفیت های بالقوه این قشر از جامعه عنوان کرد و گفت: می توانیم با ارائه آموزش به این دانش آموزان با توجه به نیاز بازار کار علاوه بر ایجاد زمینه لازم برای حضور این افراد در جامعه، انگیزه و تغییر نگرش شگرفی را در آنان ایجاد کنیم.

در ادامه این نشست طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز با مهم برشمردن تقویت همکاری بین دو دستگاه، توسعه همکاری های دوجانبه را در راستای ارتقاء سطح آموزش های مهارتی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مهم عنوان کرد.

 محمدی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد توجه ویژه‌ای شده است، تصریح کرد: خودباوری و خوداتکایی از محوری ترین اصول تربیتی دانش آموزان است که باید در آموزش و تربیت دانش آموزان مد نظر قرار گیرد. 

وی اضافه کرد: هدف ومأموریت اصلی آموزش دانش آموزان استثنایی صرفاً تحصیل وطی مدارج دانشگاهی نیست، بلکه هدف اصلی آموزش مهارت های زندگی وفراهم آوردن زمینه مناسب برای ورود آنها به زندگی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اعلام کرد: تفاهم نامه همکاری در ۱۹ بند وموضوع کاری بین آموزش وپرورش استثنایی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای توسعه و به روزرسانی کارگاه های هنرستان های کار دانش خاص، برگزاری دوره های توانمندسازی ویژه هنرآموزان مدارس استثنایی استان و ... برای اجرا در سال تحصیلی آینده به امضاء طرفین رسید.

انتهای خبر/55265/

برچسب ها