26 April-2024 الجمعة - 18 شوال 1445 جمعه - 7 اردیبهشت 1403 0:56 (GMT) 0:56 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
احصای 80 موضوع تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد/ دفاتر تقریب مذاهب در واحدهای مرزی دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود
چهارشنبه 7 آبان ساعت 8:37
احصای 80 موضوع تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد/ دفاتر تقریب مذاهب در واحدهای مرزی دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود
مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود ۸۰ موضوع در حوزه تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی احصا شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه پایان‌نامه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، وبینار پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز به همت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید حامد علم‌الهدی، مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متأسفانه در زمانی زندگی می‌کنیم که مخالفان دین اسلام با استدلال در صحنه حضور پیدا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امروزه گرایش به اسلام و مکتب قرآن روز افزون است و مخالفان این امر از مسیر اهانت و کاریکاتور ورود پیدا می‌کنند، افزود: اهانت در همه مذاهب کاری زشت و ناپسند است. چطور یک رئیس‌جمهور توهین به پیامبر اکرم را آزادی می‌نامد؟

مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی درباره پایان‌نامه‌های تقریب مذاهب اسلامی گفت: هر ساله جلسات این پایان‌نامه‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شد اما امسال به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار کردیم که این امر خسارتی معنوی و فرهنگی است.

علم‌الهدی ادامه داد: از شرکت‌کنندگان در جلسه پایان‌نامه‌های دانشگاه ازاد اسلامی در حوزه تقریب مذاهب اسلامی تشکر می‌کنم، پایان‌نامه برتر دانشجویان باید بهصورت کتاب برگزیده و حتی به زبان‌های دیگر ترجمه شود‌. حدود ۸۰ موضوع در حوزه تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی احصا شده است.

وی تأکید کرد: تقریب مقدمه وحدت و به معنای نزدیک شدن مذاهب اسلامی است که این نزدیکی منجر به وحدت خواهد شد. تقریب در فکر و وحدت در عمل صورت می‌گیرد.

مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امتیاز بشر و معجزه الهی در تفاوت فکر و اندیشه انسان‌ها بوده و سلایق، افکار و... متفاوت است‌. بر همین اساس اندیشه قابل تحمیل نیست. از همین رو در مجمع جهانی تقریب تلاش می‌کنیم افکار پیروان مذاهب اسلامی را به یکدیگر نزدیک کنیم.

راه‌اندازی دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای مرزی دانشگاه آزاد اسلامی

علم‌الهدی عنوان کرد: با وجود اختلافات، کشورهای اروپایی توانستند اتحادیه شکل دهند اما مسلمانان با وجود اشتراکاتی که دارند نتوانستند اتحادیه تشکیل دهند.

وی در پایان از راه‌اندازی دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای مرزی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

انتهای خبر/56/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار