16 September-2024 الاثنين - 13 ربیع الاول 1446 دوشنبه - 26 شهریور 1403 19:8 (GMT) 19:8 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
بهترین ورزش برای گودی کمر و بهبود آن چیست؟
پنجشنبه 1 شهریور 1403 ساعت 15:38
بهترین ورزش برای گودی کمر و بهبود آن چیست؟

به گزارش آگاه به نقل از فارس گودی کمر که به نام لوردوز (lordosis) نیز شناخته می‌شود، انحنای بیش از حد قسمت پایینی ستون فقرات است. این قسمت از ستون فقرات، به عنوان ناحیه‌ی کمر شناخته می‌شود. به طور معمول و برای یک فرد سالم، باید یک انحنای خفیف در این ناحیه وجود داشته باشد نه بیش از حد. وقتی کمر شما بیش از حد خمیده باشد، می‌تواند باعث درد و آسیب به ستون فقرات و همچنین جلو آمدن شکم شود. بسیاری از موارد گودی کمر ناشی از ضعف عضلانی خاص یا مشکلات وضعیت بدنی است. گودی کمر به طور کلی ماهیچه‌های سفت و منقبض در جلوی بدن و عضلات ضعیف در پشت را درگیر می‌کند. انواع ورزش برای گودی کمر عضلات پشت، ران و باسن را هدف قرار می‌دهند. این تمرینات به ماهیچه‌های شما کمک می‌کنند تا توازن ستون فقرات‌تان را حفظ کنند.

اگر به طور مرتب به کمر خود حالت قوس بدهید، ممکن است منجر به افزایش گودی کمر شود که می‌تواند وضعیت ناسالم و در نتیجه درد را به همراه داشته باشد. گودی کمر را می‌توان به طور موثر با تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات پشت درمان کرد.

پیلاتس می‌تواند برای رفع گودی کمر بسیار موثر باشد. برخی از تمرینات پیلاتس می‌توانند به تقویت عضلات مرکزی، کشش خم‌کننده‌های لگن و بهبود تراز ستون فقرات کمک کنند. چند نمونه از این تمرینات که در کلاس‌های فیتنس پیلاتس نیز انجام می‌شوند عبارت‌اند از:

حرکت نرمش لگن

حرکات کششی گربه‌ای و گاوی

حرکت پل

کشش یک پا

کشش ستون فقرات به سمت جلو

حرکات دورانی پا

انجام تمرینات یوگا می‌تواند با هدف قرار دادن تعادل عضلانی و ایجاد تراز مناسب ستون فقرات به اصلاح گودی کمر کمک کند. حرکات یوگایی که در ادامه می‌خوانید می‌توانند در رسیدن به این هدف موثر باشند.

حالت کودک (Balasana)

پیچش ستون فقرات به پشت (upta Matsyendrasana)

حالت مار کبرا (Bhujangasana)

خم شدن به سمت جلو (Uttanasana)

برای موارد شدید گودی کمر، ورزش برای از بین بردن گودی کمر باید با احتیاط و متناسب با نیازهای فردی انجام شود. در ادامه چند نمونه از تمریناتی که معمولا توصیه می‌شوند را می‌خوانید.

انتهای خبر/56485/