20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 1:3 (GMT) 1:3 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
زلفی‌گل: آقای سیمایی صراف حتما موفق خواهد بود
شنبه 3 شهریور 1403 ساعت 9:14
زلفی‌گل: آقای سیمایی صراف حتما موفق خواهد بود

وزیر پیشین علوم با بیان اینکه همه ما در یک تیم هستیم و هرکس باید تلاش کند که نقش خودش را خوب ایفا کند، گفت: آقای سیمایی صراف با تجربه و تعاملی که دارد حتما می‌تواند موفق باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آگاه، محمدعلی زلفی گل وزیر پیشین علوم در مراسم آیین استقبال از حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم گفت: امیدوارم وزیر علوم که سکاندار علم و فناوری کشور خواهد بود بتواند به اهداف علم و فناوری که در اسناد بالا دستی جمهوری اسلامی موجود است، دست پیدا کند.

وی خطاب به وزیر علوم گفت: شما سکاندار آموزش عالی کشور هستید و همه ما اعضای خانواده فهیم و فرهیخته دانشگاهی یار و همکار شما خواهیم بود، چرا که هر موفقیتی که حاصل شود برای همه ملت ایران خواهد بود. شما با تجربه و تعاملی که دارد حتما می‌توانید موفق باشید و مشعل علم و فناوری را تحویل نفر بعدی خواهید داد.

زلفی گل افزود: همه ما در یک تیم هستیم و هرکس باید تلاش کند که نقش خودش را خوب ایفا کند. مثلا من در این سه سال از یاوران علمی در ستاد وزارت علوم یک گزارش از برخورد بد آنها دریافت نکردم.

وزیر علوم پیشین گفت: از سال 1382 در زمینه سیاست گذاری علم و فناوری قلم میزدم، دغدغه داشتم و در تمام این سال‌ها با یک پشتوانه پژوهشی وارد وزارت علوم شدم. 5 الویت برای وزارت علوم قرار دادیم: مرجعیت و دیپلماسی علمی، آموزش و پژوهش و برون داد هدفمند، نوآوری فرهنگی و نورآوری پروری، تولید خدمت و ثروت از دانش.

وی ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم علوم را به فنون تبدیل کنیم، احکامی را در برنامه توسعه هفتم آوردین و آموزش مهارت محور را در دستور کارقرار دادیم. یک سری ساختار‌ها نیاز داشتیم که بتوانیم علوم را به فنون تبدیل کنیم. پارک های علم و فناوری صاحب درست و حسابی نداشت، پارک های علم و فناوری یکپارچه مدیریت نمی‌شد بنابراین معاونت فناوری را در وزارت علوم تاسیس کردیم و در شرکت‌های دانش بنیان اتفاقات خوبی رقم خورد.

زلفی گل در پایان گفت: مردم جگرگوشه‌هایشان را به ما در دانشگاه‌ها می‌سپارند و ما باید امانت دار خوبی باشیم. ما تلاش کردیم خادم خوبی برای وزارت علوم باشیم و از همه همکارانم و عزیزان در آموزش عالی طلب حلالیت می‌کنم.

انتهای خبر/57026/

برچسب ها