19 April-2024 الجمعة - 11 شوال 1445 جمعه - 31 فروردین 1403 23:47 (GMT) 23:47 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
کاربری مراکز بهاران نباید تغییر کند/ مخالفت شورای شهر تهران با واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی
سه شنبه 21 بهمن ساعت 9:16
کاربری مراکز بهاران نباید تغییر کند/ مخالفت شورای شهر تهران با واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کاربری مراکز بهاران نباید تغییر کند و تغییراتی که انجام شده باید به هدف اولیه‌اش بازگردد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، زهرا صدراعظم نوری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با بررسی لایحه «مجوز واگذاری حق بهره‌برداری ۸ مرکز بهاران به سازمان بهزیستی» اظهار کرد: اقدامات شهرداری تهران و تصورات نسبت به آن به‌عنوان یک حمایت‌کننده، پشتیبان و تجهیز‌کننده است؛ مانند یک پدر پول‌دار به آن نگاه می‌شود ولی همیشه عنوان می‌شود که متخصص نیست.

وی ادامه داد: شهرداری تهران حدود 115 پایگاه مدیریت بحران با مقاومت 8.5 ریشتر در برابر زلزله ساخته ولی تبدیل به مکان ورزشی شده است. ساختمان برای پلیس راهور ساخته‌ایم و حقوق آن توسط شهرداری پرداخت می‌شود و رئیس آن هم باید توسط شهردار انتخاب شود ولی عملاً راهور تابع سیاست‌های شهرداری نیست و در تصمیم‌گیری‌ها هم جایگاهی ندارد.

این عضو کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که شهرداری تهران برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف کار می‌کند و ساختمان می‌دهد ولی همکاری لازم را با آن ندارند، گفت: توافق برای مراکز بهاران در دوره قبل بوده است؛ 26 ساختمان تحویل داده شده ولی 16 ساختمان آن یا فعالیتی در آن صورت نمی‌گیرد و یا تحویل دستگاه‌هایی مثل راهور، گرمخانه، یگان حفاظت و اسکان کارگری شده است.

صدراعظم نوری اذعان کرد: شهرداری تهران توان خود را در بهره‌برداری از مراکز بهاران بالا ببرد و از امکاناتش استفاده کند و به جای این‌که آن را به بهزیستی واگذار کند تا آن را در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد قرار دهد خود اقدام به بهره‌برداری کرده و امکاناتش هم در اختیار خودش باشد. نباید کاربری مراکز بهاران تغییر کند و مراکزی که کاربریشان تغییر کرده باید به هدف اولیه‌شان بازگردد.

گفتنی است پس از بحث و بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۸ رای موافق نظر کمیته مشترک دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و سلامت شورای شهر تهران مبنی بر رد لایحه مجوز واگذاری حق بهره برداری از هشت مرکز بهاران به سازمان بهزیستی استان تهران به تصویب رسید.

انتهای خبر/5753/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار