19 September-2024 الخميس - 16 ربیع الاول 1446 پنجشنبه - 29 شهریور 1403 23:59 (GMT) 23:59 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تأکید پزشکیان بر لزوم توقف نسل‌کشی در غزه
دوشنبه 5 شهریور 1403 ساعت 15:14
تأکید پزشکیان بر لزوم توقف نسل‌کشی در غزه

رئیس جمهور در دیدار نخست‌وزیر قطر گفت: کشورهای اسلامی با اقدام مشترک حامیان رژیم صهیونیستی را وادار به مهار و توقف جنایات این رژیم کنند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آگاه، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور بعد از ظهر امروز دوشنبه در دیدار شیخ «محمد آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، سطح روابط سیاسی دو کشور را ممتاز توصیف و بر ضرورت ارتقای سطح روابط دو کشور در سایر عرصه‌ها متناسب با این روابط تاکید کرد.

رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که کشورهای اسلامی و همه کشورهای دیگر که به چارچوب‌ها و قوانین بین‌المللی پایبندی دارند در کنار هم ایستاده و با اقدام مشترک بتوانند حامیان رژیم صهیونیستی را وادار به مهار این رژیم و متوقف کردن جنایات و نسل‌کشی او در غزه کنند.

شیخ «محمد آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم و پیام تبریک امیر این کشور به مناسبت آغاز به کار دولت پزشکیان اظهار داشت: امیر قطر برای گسترش روابط برادرانه و راهبردی فیمابین اهمیت ویژه‌ای قائل است. ما نیز معتقدیم روابط و همکاری‌های فیمابین هنوز به سطح مورد نظر رهبران دو کشور نرسیده و باید برای تحقق این هدف تلاش بیشتری داشته باشیم.

نخست وزیر قطر با انتقاد از مواضع متناقض جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر نسبت به قربانی و جنایتکار در غزه تصریح کرد: قطر به تلاش‌های خود برای تحقق آتش‌بس در غزه ادامه خواهد داد و در این زمینه روی نقش‌آفرینی سازنده جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگرِ همواره حکیم و مسئول حساب می‌کند.

شیخ محمد آل ثانی با قدردانی از چشم‌انداز و رویکرد مثبت پزشکیان نسبت به مسائل موجود منطقه‌ای و بین‌المللی، آمادگی کشورش برای همکاری با کشورمان در پیشبرد این رویکرد در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را اعلام کرد.

انتهای خبر/57606/

برچسب ها