25 April-2024 الخميس - 17 شوال 1445 پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1403 6:13 (GMT) 6:13 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
طلا نفس کم آورد/ دلار به اوج بازگشت
جمعه 24 بهمن ساعت 23:30
طلا نفس کم آورد/ دلار به اوج بازگشت
آخرین روز هفته بازار جهانی برای تمامی شاخص ها به جز طلا روز خوبی بود. طلا در روز دوباره به ۱۸۰۰ دلار نزدیک شد اما برای سقوط به کانال پایین تر مقاومت کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در آخرین روز معاملات هفته میلادی طلا با روند کاهشی رو به رو شد. این در حالی است که دلار، نفت و بیت‌کوین به طور میانگین هفته خوبی را داشتند و آخرین روز هفته را با روند افزایشی به پایان رساندند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، معاملات آتی طلا در روز جمعه با ضرر، تسویه حساب شد، اما هفته را با میانگین رشد به پایان رساند.

«ادوارد مویا»، تحلیلگر ارشد بازار، گفت: «افزایش بازده اوراق خزانه‌داری که موجب تحریک شاخص می‌شود، علاقه به طلا را تا حدودی از بین برده است.»

مویا افزود که ممکن است طلا در تعطیلات آخر هفته میلادی سطح 1800 دلار را آزمایش خواهد کرد و این می‌تواند « قبل از ظهور خریداران آخرین فشار قوی را ایجاد کند.»

طلای تحویل آوریل (اردیبهشت) 3.60 دلار یا 0.2 درصد افت کرد و در سطح هر اونس 1823.20 دلار قرار گرفت. اما به طور کلی قیمت های فعال ترین قرارداد در هفته 0.6٪ افزایش یافت. طلای نقدی با کاهش ۳.۹ دلار به ۱۸۲۰ دلار رسید.

براساس گزارش اینوستینگ، قیمت طلا در تلاش است تا بهبود قابل توجهی پیدا کند، هفته گذشته قیمت طلا به پایین‌ترین سطح در 10 هفته اخیر رسید، پایین‌تر از 1785 دلار. نکته قابل تأمل این است که در تمامی کالاهایی که در هفته گذشته کاهش قیمت داشته در هفته اخیر رشد کردند از نفت گرفته تا سویا، اما طلا خیلی مورد توجه قرار نگرفت. در حال حاضر این سایت فروش قوی طلا را به سرمایه گذاران پیشنهاد می کند.

همزمان با افت  قیمت طلا در روز گذشته  شاخص دلار رو به صعود شد تا رقیب خود را پیشرفت رقیب  ناامید کند.

دلار پس از آنکه روز چهارشنبه در زیر 90.3 قرار گرفت ، حمایت خاصی پیدا کرد. شکست زیر 90 این شاخص به طور احتمالی باعث افزایش طلا به سطح بالای 1800 دلار می شود.

«کریگ ارلام»، تحلیلگر کارگزاری آنلاین، با اشاره به این اتفاق گفت: «در عوض رشد قیمت طلا ما شاهد یک بازگشت از سوی دلار هستیم ، با شاخص دلار بالاتر از 90.5 .»

ارلام با اشاره به آزمایش های احتمالی زیر 1800 دلار برای طلا در صورت وجود یک دلار قوی، گفت: «شاخص دلار بالاتر از 91 یک حرکت روانشناختی مهم است.»

در حال حاضر شاخص هر دلار با افزایش ۰.۰۴ به ۹۰.۴۵۳ واحد رسید. اما در روزی که گذشت  بالاترین سطح ۹۰.۷۳۷ را تجربه کرد.

قیمت نفت جهش 2 درصدی را تجربه کرد. «بانک کامرز»، یک بانک بین المللی می گوید:« پیش بینی سازمان انرژی آمریکا ارزیابی ما از قیمت نفت را در سال جاری تأیید می‌کند. با توجه به عرضه بیش از حد ما انتظار داریم که نفت برنت در سه ماهه دوم بار دیگر به زیر 50 دلار در هر بشکه برسد، بخشی به این دلیل است که با توجه به محدودیت های اضافی، تغییر در رفتار مصرف کننده و مسافرت همچنان ایجاد نشده است.»

در حال حاضر قیمت هر بشکه وست تگزاس اینترمدییت با افزایش بیش از ۲ درصد به ۵۹ دلار و ۵۱ سنت رسید. نفت خام برنت نیز با افزایش بیش از ۲ درصد با قیمت ۶۲ هزار و ۴۷ سنت در بازار عرضه شد.

بیت‌کوین پس از دریافت 1.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری گسترده از تسلا، تأییدیه‌های جدید ماسترکارت و بانک نیویورک Mellon، هفته خوبی را سپری کرد. شک و تردید نسبت به ارزهای رمزنگاری شده همچنان از سوی بانک‌های مرکزی ادامه دارد، این هفته معاون بانک مرکزی کانادا  و رئیس بانک مرکزی روسیه نبیولینا نیز  شک و تردیدهای خود را اعلام کردند.

نکته مهم برای افزایش بیش‌تر بیت‌کوین، جلب نظر بیش‌تر تأییدیه‌های شرکتی است. مدیر عامل GM جنرال موتورز، علاقه‌ای به داشتن بیت‌کوین ندارد، در حالی که توئیتر همچنان گزینه‌های آنها را ارزیابی می‌کند. مدیر عامل اوبر(شرکت تاکسی آنلاین) خاطرنشان کرد که آنها بیت‌کوین را نمی خرند اما گفت که در صورت نیاز به بیت‌کوین ، پذیرش آن را بررسی می‌کنند.

بیت‌کوین در نزدیکی رکوردهای تازه معلق است و پیش از آخر هفته طولانی هر چیزی ممکن به نظر می‌رسد. بیت‌کوین با حرکات عظیم آخر هفته بیگانه نیست و چند روز آینده احتمال دارد به راحتی برخی از نوسانات وحشی در این بازار مشاهده شود. با توجه به حجم معاملات کم‌تر از حد معمول از تعطیلات سال نو قمری، معامله‌گران حرکت کوتاه برای شکستن سطح 50،000 دلار خواهند داشت. در حال حاضر قیمت هر بیت‌کوین با افزایش  ۱.۱۳ درصدی به ۴۷ هزار و ۶۶۸ دلار رسید.

انتهای خبر/5935/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار