16 September-2024 الاثنين - 13 ربیع الاول 1446 دوشنبه - 26 شهریور 1403 19:40 (GMT) 19:40 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر در شرق کشور
یکشنبه 11 شهریور 1403 ساعت 6:58
ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر در شرق کشور

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از توافق برای ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه در شهرستان خواف با حمایت صنایع مستقر در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آگاه، روح الله باقرزاده مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم امضای تفاهم نامه با نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل مجتمع سنگ آهن سنگان و مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان با اشاره به برنامه این دانشگاه در ایجاد و توسعه پردیس علم و فناوری شرق کشور توسط این دانشگاه گفت: این طرح می‌تواند در نقش بندی ماموریت‌های ملی دانشگاه در سطح کشور در جهت حل مشکلات جامعه و صنایع مستقر موثر باشد.

وی اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش‌های مختلف همواره تلاش داشته است تا در جامعه و صنایع مستقر در استان‌ها و شهر‌های مختلف اثر گذار باشد نمونه آن در ماهشهر است که دانشگاه فعالیت‌های موثری در صنایع پتروشیمی منطقه داشته است.

باقرزاده با اشاره به موضوع استقرار این دانشگاه و کمک به پتروشیمی‌های جنوب غرب کشور، ادامه داد: در این همکاری، دانشگاه با قوت در رشته‌های مرتبط با فناوری‌های پتروشیمی فعالیت‌های علمی دارد.

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: در کنار آن دانشگاه قریب 35 سال است که در پردیس ساحلی بندرعباس در رشته‌های مرتبط با مهندسی دریا و مهندسی کشتی و کشتی سازی فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این دانشگاه در گرمسار فعالیت‌های را اجرایی کرده است چرا که این منطقه به واسطه نزدیکی با تهران یکی از مناطق مهم برای توسعه صنایع کوچک تلقی می‌شود و دانشگاه فعالیت‌هایی را در این منطقه دارد.

باقرزاده با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در جنوب شرق کشور افزود: در این مناطق دانشگاه فعالیت چندانی ندارد ولی ظرفیت‌های وسیعی در این مناطق دارد ضمن آنکه زیر ساخت‌های توسعه همکاری‌های بین‌المللی را با آسیای میانه و کشور‌های افغانستان و پاکستان می‌توان در این مناطق ایجاد کرد.

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تهیه پیش نویس برای ایجاد پردیس علم و فناوری خبر داد و گفت: این پیش نویس توافقی برای ایجاد پردیس علم و فناوری در شرق کشور و محل استقرار آن را در شهرستان خواف دیده شده است.

وی گفت: این اقدام، نیاز به فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم در این منطقه است تا دانشگاه با کمترین توان ممکن، فعالیت‌های علمی و پژوهشی را در این منطقه ایجاد کند.

 مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تاکید کرد: تامین بودجه تجهیز و راه اندازی پردیس دانشگاه، ایجاد یک ردیف اعتباری برای انجام هزینه‌های فعالیت علمی دانشگاه به صورت سالیانه، تخصیص یک فضای زیرساختی لازم برای انجام امور آموزشی و پژوهشی (ساختمان و زمین) و راه اندازی رشته‌ها و گرایش‌های پرمزیت دانشگاه و پرمخاطب برای صنایع مستقر در شرق کشور و محور‌های بین المللی مورد نظر در منطقه از مفاد این توافق نامه است.

 به گفته وی، ظرفیت‌های بین المللی کردن منطقه به شدت بالاست و نیاز است که برای ایجاد ارزش افزوده بالاتر، شرکت‌های مستقر در منطقه همکاری‌های بین المللی داشته باشند.

انتهای خبر/59711/

برچسب ها