16 September-2024 الاثنين - 13 ربیع الاول 1446 دوشنبه - 26 شهریور 1403 20:32 (GMT) 20:32 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
دانشگاه فرهنگیان گناباد مهرماه امسال دانشجو می‌پذیرد
یکشنبه 11 شهریور 1403 ساعت 9:6
دانشگاه فرهنگیان گناباد مهرماه امسال دانشجو می‌پذیرد

دانشگاه فرهنگیان گناباد مهرماه امسال دانشجو می‌پذیرد

مجید فدوی در گفت‌گو با آگاه با بیان اینکه اکنون همکاران در حال آماده‌سازی فضای دانشگاه فرهنگیان هستند، افزود: برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سه مدرسه از جمله محمد ثانی مند، آسیه و الزهرا در لیست مدارس فرسوده قرار دارند، بیان کرد: اکنون ۱۹ هزار ۸۰۰ دانش‌آموز در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی ۱۴۰۳ به بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز خواهند رسید.

فدوی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان در مدارس دولتی، ۵۰۰۰ نفر در مناطق روستایی، ۱۰۰۰ نفر در مدارس شاهد و باقی در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

رئیس آموزش و پرورش گناباد با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته تعداد ۲۹۷ دانش‌آموز پایه اول افزایش داشته که پیش‌بینی لازم در خصوص پذیرش این عزیزان صورت پذیرفته است، افزود: تاکنون ۱۸ هزار و ۲۹۲ دانش‌آموز ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند و ۱۸ هزار و ۲۴۰ نفر سفارش کتاب داده‌اند.

وی در ادامه از بازنشسته شدن ۵۰۰ معلم شهرستان گناباد در ۳ سال اخیر خبر داد و افزود: به لحاظ نیروی انسانی در سال‌های اخیر سخت‌ترین سال‌های آموزش و پرورش را تجربه کردیم.

فدوی بیان کرد: گرچه امسال نیز ۹۴ نیروی دیگر بازنشسته می‌شوند ولی مجموع نیروهای ماده ۲۸، دانشگاه فرهنگیان، سرباز معلم و انتقالی‌ها تا حدود زیادی این کمبود را جبران خواهند کرد.

وی با توجه به نزدیک شدن بهار تعلیم و تربیت گفت: به جز آن دسته از دانش‌آموزان پایه دهم که دروس افتاده دارند و باید منتظر صدور هدایت تحصیلی باشند سایر دانش‌آموزان باید ثبت‌نام را قطعی کنند.

مدیر آموزش و پرورش گناباد تأکید کرد: مدارس غیردولتی مکلف‌اند بنر شهریه را در محل مناسب برای مشاهده اولیای دانش‌آموزان نصب و اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص سرویس مدارس و سامانه سپند و راهنمای ورود به این سامانه به اولیای محترم داشته باشند.

وی از برگزاری مانور آزمایشی بازگشایی مدارس در ۱۹ شهریورماه در سطح مدارس شهرستان خبر داد و عنوان کرد: امیدوارم تا ۱۸ شهریورماه تمامی عملیات مربوط به ثبت‌نام مدارس، کلاس‌بندی، ثبت سفارش کتب درسی و صدور ابلاغ همکاران، بازسازی و شاداب سازی مدارس به اتمام برسد.

فدوی اظهار کرد: برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت، انجمن اولیا و مربیان و خیرین دست به کار شده‌اند و بسته‌های لوازم‌التحریر توزیع خواهد شد. تلاش می‌شود با سازماندهی دقیق کمترین مشکل را در بازگشایی مدارس شهرستان داشته باشیم.

 وی با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید، کارگروه‌های مختلف پروژه مهر تشکیل شده است، افزود: پیگیری در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان، سازماندهی نیروی انسانی، آماده‌سازی فضاهای آموزشی به لحاظ سخت‌افزاری در حال انجام است.

مرمت ۴۳ فضای آموزشی

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گناباد در ادامه گفت: طی دو سال اخیر ۴۳ فضای آموزشی بهسازی و مرمت شده است و با همت خیرین ۱۱ مدرسه جدید در حال ساخت داریم.

وی تکمیل پژوهش سرای گناباد را نیازمند اخذ اعتبار از سازمان نوسازی دانست و افزود: برای پروژه‌هایی که سهم خیر کامل شده پیگیری‌های لازم انجام و نتایج خوبی حاصل شده است.

فدوی اظهار کرد: برای تعدادی از جمله سالن المپیک، ۶ کلاسه‌های ضیغمی، لواسانی، یاسمی و سپاهی و نیز تأسیسات استخر کاخک و... جذب اعتبار صورت گرفته است.

وی همچنین در خصوص پروژه‌هایی که تعهد ۳۰ تا ۵۰ درصد خیر به انجام نرسیده است، گفت: اگر ابتدا مشکلات حل و سهم خیر کامل نشود نوسازی اعتباری را تخصیص نخواهد داد.

مدیر آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه برای هرکدام از پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز مسیری را در پیش گرفتیم که بتوانیم سهم‌مان را کامل کنیم، گفت: برای پروژه سالن کارگاهی فدک از ظرفیت مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای استان استفاده شده است.

وی افزود: ضمن اینکه دو پروژه آموزشی آماده افتتاح هستند، استخر کاخک نیز در مراحل پایانی کار برای تحویل به آموزش و پرورش قرار دارد که امیدواریم طی دو هفته آینده به سرانجام برسد.

فدوی بیان کرد: برای پروژه مرحوم سپاهی در شهرک شهرجو گناباد توانستیم استان را متقاعد کنیم که مجدد بعد از وقفه‌ای چند ساله تکمیل پروژه در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت پروژه پژوهش سرای دانش‌آموزی با توجه به فرسودگی و کمبود فضای مطلوب فعلی گفت: گرچه عملیات پژوهش‌سرا بر اساس توافقی که امضای آن را نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از ریاست قبلی سازمان نوسازی کشور گرفته بود شروع شد اما برای ادامه نیازمند پیگیری و اخذ دستور از ریاست فعلی سازمان نوسازی هستیم.

رئیس آموزش و پرورش گناباد از آغاز ۱۱ پروژه جدید طی ۲ سال اخیر خبر داد و افزود: اکنون سه خیر گنابادی نیز پای هستند و به‌زودی فضای دیگری را کلنگ زنی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه علیرغم تمامی کارهای صورت گرفته همچنان نیازمند همراهی خیرین محترم هستیم، گفت: در وضعیت فعلی هنوز شرمنده دانش‌آموزانمان در رهن، باغ آسیا، شهرک کاخک و دیگر مناطق شهرستان هستیم.

تأثیر انکارناپذیر فعالیت‌های اوقات فراغت در سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان

فدوی در ادامه با اشاره به تأثیر انکارناپذیر فعالیت‌های اوقات فراغت در سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان و نشاط اجتماعی گفت: اوقات فراغت علاوه بر فراهم کردن زمینه‌های تربیت باعث بهبود وضعیت آموزشی دانش‌آموزان نیز خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های متنوع برای توانایی و سلایق مختلف دانش‌آموزان افزود: با فعال کردن کانون‌های مدارس، دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی و هنری و فضاهای ورزشی، همکاری با مساجد و برنامه‌ریزی فعالیت‌های جهادی در این راستا اقدامات مطلوبی انجام شد.

وی برگزاری دوره‌ها و کلاس‌ها با توجه به سن و جنس دانش‌آموزان را مهم دانست و اظهار کرد: کلاس‌های اوقات فراغت متناسب به نیاز روز جامعه و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و وسائل الکترونیک و هم به صورت سنتی در قالب کلاس‌های خط و نقاشی برگزار شد.

فدوی با اشاره به نقش سایر ارگان‌ها در تکمیل برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: از ظرفیت دانش‌آموزان، اولیا و همکاران توانمند، تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های دولتی برای ایجاد هماهنگی در بهتر برگزار شدن برنامه‌های اوقات فراغت استفاده شده است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای خبر/59933/

برچسب ها