16 September-2024 الاثنين - 13 ربیع الاول 1446 دوشنبه - 26 شهریور 1403 20:30 (GMT) 20:30 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
جشنواره‌ قرآنی با هدف ایجاد فضای معنوی در دانشگاه برگزار می شود
پنجشنبه 15 شهریور 1403 ساعت 10:53
جشنواره‌ قرآنی با هدف ایجاد فضای معنوی در دانشگاه برگزار می شود

جشنواره‌ قرآنی با هدف ایجاد فضای معنوی در دانشگاه برگزار می شود

علی عابدالهی روز پنجشنبه، ۱۵ شهریور ماه در نشست خبری سی و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سی هشتمین جشنواره‌ی ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور متشکل از دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه فرهنگیان، فنی حرفه‌ای، علمی کاربردی و آزاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان برگزیده‌ی این دانشگاه‌ها در این جشنواره مشارکت خواهند کرد، این جشنواره برای اولین بار توسط وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اجرا خواهد شد. 

وی افزود: در سال‌های گذشته این جشنواره اغلب در قالب‌های غیر دانشجویی برگزار می‌شد، هدف ما از برگزاری جشنواره‌ی قرآنی در قالب دانشگاه ایجاد و افزایش فضای معنوی در بین دانشجویان و دانشگاه است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش آوایی و غیرآوایی برگزار می‌شود، گفت: بخش غیرآوایی خود نیز متشکل از دو بخش هنری و ادبی با ۴۰ رشته و ۵۲۹ اثر است.

وی بیان کرد: بخش دوم بخش معارفی است که طی آن برای اولین بار به ۳۱ مرکز استان سوالاتی طرح و فرستاده شده و آزمون انجام گرفته است که برگزیدگان آن انتخاب شده‌اند، ‌ روز چهارشنبه نیز از این برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی عنوان کرد: بخش آوایی نیز متشکل از دو گروه خواهران و برادران با شرکت ۱۵۹ مرد و ۱۲۸ زن در ۱۰ رشته‌ی تواشیح، اذان، دعا گویی، مداحی، تحقیق و ترتیل و حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء و حفظ برگزار می‌شود.

عابدالهی گفت: ۱۶۷ نفر در بخش غیرآوایی انتخاب شده‌اند که ۸۲ نفر در گروه معارفه و ۸۵ نفر از گروه ادبی هنری برگزیده شده است.

وی تاکید کرد: از مجموع ۱۳۷۰ نفر شرکت کننده در جشنواره ۴۲۰ نفر برگزیده‌ی نهایی خواهند بود که در ۲۱ شهریورماه از آن‌ها تجلیل بعمل خواهد آمد.

انتهای خبر/61112/

برچسب ها