16 September-2024 الاثنين - 13 ربیع الاول 1446 دوشنبه - 26 شهریور 1403 19:39 (GMT) 19:39 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
سیاست‌ها و برنامه‌ها خانواده‌محور باشند
جمعه 16 شهریور 1403 ساعت 11:24
سیاست‌ها و برنامه‌ها خانواده‌محور باشند

سیاست‌ها و برنامه‌ها خانواده‌محور باشند

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۱۶ شهریور ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تنها راه سعادت بشر ملازمت تقوا است و اگر تقوا را از دست دهیم، نه در دنیا بهره‌ای داریم و لذت زندگی سالم را می‌فهمیم و نه در آخرت راه نجاتی از عذاب الهی پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به وقایع امروز جامعه جهانی، آیاتی از قرآن کریم را در این رابطه یادآور شد و افزود: در سوره هود داستان قوم لوط بیان شده است که گناه بزرگ آنان این بود که مسیر طبیعی تشکیل خانواده و تولید نسل و رشد اجتماعی بشر را کنار گذاشته بودند و به یک انحراف بزرگ و همجنس گرایی مبتلا شده بودند. از آیات قرآن این‌گونه مفهوم می‌شود نه اینکه همجنسگرایی را به عنوان خلاف و گناه انجام می‌دادند بلکه آن‌ها به عنوان حق و آزادی این کار را انجام می‌دادند برای اینکه حضرت لوط پیشنهاد کرد که با دخترانش ازدواج کنند اما می‌گفتند که حقی نسبت به دختران تو نداریم ولی نسبت به همجنسگرایی حق داشتند و این اتفاق اوج انحراف انسان می‌تواند باشند که یک چیز بد را خوب تلقی کند و برای او تبلیغ نیز انجام دهد.

آیت‌الله دژکام اقدام قوم لوط را موجب فروپاشی بنیان خانواده در جامعه دانست و افزود: فروپاشیدگی خانواده، خود به خود جامعه و تمدن را از بین می‌برد، همانند سرطان که در یک بدن سلول‌ها را از بین می‌برد و نهایتا کل بدن از بین می‌رود جامعه‌ای که خانواده را از دست می‌دهد، سلول بنیادی جامعه از دست می‌رود و همانند سرطان همه جامعه را دربرمی‌گرد و نابود می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر پای کار دین نایستیم، همه چیز را نابود می‌کنند، افزود: امروز رسالت ایرانی جماعت این نیست که گمان کنیم فقط شهر و دیار ما مهم است؛ بله، شهر مهم است اما چیزی که نابود می‌شود، همه ارزش‌های اخلاقی و دینی در دنیا است.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه اگر منتظر موعود هستیم باید بگوییم که ایستاده‌ایم و به ارزش‌ها اهمیت می‌دهیم، گفت: این روند تمدن غربی که همه قدرت‌های حاکم در دنیای امروز دارند، به سمت نابودی جهان پیش می‌رود.

امام جمعه شیراز بر ضرورت توجه به سیاست‌های کلی خانواده که رهبر معظم انقلاب قریب ۱۰ سال ابلاغ کردند، تأکید کرد و افزود: اگر در اجرای سیاست‌ها و دستورات نائب امام زمان(عج) کوتاهی کنیم، لطمه به خود می‌زنیم. معظم‌له بر ضرورت جامعه خانواده‌محور تأکید دارند و ما باید خانواده محور باشیم. در اروپا تنهایی زندگی کردن و رفع نیازها با هر طریق ممکن، رواج پیدا کرده و همین مسائل موجب فروپاشی خانواده‌ها شده است و حتی خودشان هم می‌گویند ما در معرض نابودی هستیم.

وی با تأکید بر تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن، گفت: مهم‌ترین کارکرد تقویت خانواده تولید مثل است. خانواده کانون آرامش‌بخش است و آرامش در خانواده برای مرد و زن باید تامین شود. در سیاست‌های کلی رهبری نیز تأکید دارند که تحکیم نهاد خانواده و رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان باید جزو برنامه‌های هفتم توسعه باشد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مشاهده می‌کنیم چگونه بی‌حجابی را تبلیغ می‌کنند و می‌خواهند بیماری خود را به ما سرایت دهند، گفت:‌ این‌ها نفوذی جریان استکباری هستند و خانواده را به هم می‌زنند و بنیان خانواده را متلاشی می‌کنند. تفکر غربی هر چیزی را مجاز می‌داند و ارتباط انسان و حیوان برای آن‌ها طبیعی است.

وی با تأکید بر اینکه تمام جریان‌های باورمند به خدا و پیامبر(ص) و قرآن باید ید واحده باشند، گفت: امروز درگیر جنگ ترکیبی هستیم و دشمن در همه عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... به میدان کارزار آمده و ما با توکل بر خدا پیروز خواهیم شد و وحدت همه جریان‌ها و توکل بر خدا رمز پیروزی است.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری رود اردن تازه شروع شده است، افزود: کرانه باختری در جریان قرارداد اسلو و زمانی که یاسر عرفات زنده بود، قراردادی با اسرائیل بستند که به عنوان یک دولت فلسطینی بخواهند زندگی کنند و از همان اول که این قرار داد بسته شد و دولت شکل گرفت، خود فلسطینی‌های این منطقه فهمیدند که رژیم صهیونیستی خیانت می‌کند. سال‌های متمادی گذشته است و متاسفانه جریان‌هایی که در کرانه باختری وجود داشتند و مسلح بودند، همه اسلحه خود را تحویل دادند. سالیان طولانی گذشت، مردم کرانه باختری متوجه شدند که نمی‌توان بدون جنگ حق خود را بگیرند.

وی تأکید کرد: هر زمان که رژیم صهیونیستی به اسم صلح جلو آمد، کلاه سر فلسطینی‌‎ها رفته است و حقی از آن را ضایع شده است. بنابراین در سال‌های اخیر در فکر مردم کرانه باختری این تفکر زنده شده که نمی‌شود با سنگ (همانند انتفاضه‌های گذشته) در مقابل اسلحه دشمن ایستاد بنابراین دوباره می‌خواهند مسلح شوند و امروز شواهد مختلفی وجود دارد که عده‌ای از این جریانات به سلاح دست پیدا کردند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: مسلح شدن مردم کرانه باختری و هم‌صدایی با غزه، قدرتی ایجاد می‌کند که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در مقابل آن‌ها ایستادگی کند چراکه ۱۰ ماه با غزه جنگید و نتوانست کاری کند. این مسیر مقاومت شروع شده و جز به بیداری خود مردم کل فلسطین، مشکل وجود رژیم غاصب صهیونیستی حل نخواهد شد.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات برخی کشورهای عربی که کالاهای رژیم صهیونیستی را تأمین کردند، گفت: مردم فلسطین خودشان می‌توانند حق خود را بگیرند و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه مردم فلسطین بیدار شوند و امیدواریم این بیداری که شکل گرفته عمیق شود و به نابودی هر چه سریع‌تر رژیم صهیونیستی ختم شود و مردم فلسطین هرچه سریع‌تر به خانه‌های خود برگردند.

امام جمعه شیراز همچنین به در پیش‌رو بودن سالروز قیام ۱۷ شهریور اشاره کرد و افزود: در این روز، اتفاقات مهم و آموزنده‌ای رخ داد که مایه درس عبرت است. در آن روز، در میدان ژاله تهران جوانان ما را به گلوله بستند که همکاری رژیم صهیونیستی و آمریکا با رژیم طاغوت در این کشتار مشخص بود. اکنون نیز مستکبران و رژیم صهیونیستی به دنبال ظلم بر مردم ما هستند اما ملت ایران همیشه بیدار است.

انتهای خبر/61369/

برچسب ها