19 April-2024 الجمعة - 11 شوال 1445 جمعه - 31 فروردین 1403 21:45 (GMT) 21:45 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
افزایش دانشگاه‌های مجازی در هند
دوشنبه 27 بهمن ساعت 6:55
افزایش دانشگاه‌های مجازی در هند
وزارت آموزش هند قصد دارد دانشگاه‌های مجازی در این کشور را توسعه دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از هر چهار هندی یک نفر در دانشگاه در یک برنامه آموزش عالی ثبت‌نام کرده است. بالا بردن این تعداد از مدت‌ها پیش در اولویت دولت هند بوده اما وجود موانع متعدد از دسترسی به آموزش عالی جلوگیری می‌کند که ازجمله آن می‌توان به موانع اقتصادی - اجتماعی و همچنین تعداد ناکافی از مؤسسات آموزشی در مناطق روستایی اشاره کرد.

دبارشی داسگوپتا یکی از فعالان آموزشی هند می‌گوید: با تلاش دولت در ایجاد دانشگاه‌های مجازی قرار است نرخ ثبت‌نام ناخالص در دانشگاه‌ها افزایش یابد و به 26 درصد برسد، پیش‌بینی می‌شود بر این اساس بیشتر ثبت‌نام‌ها در گروه سنی 18 تا 23 سال باشد.

بر اساس سیاست آموزش عالی هند که در سال گذشته تصویب شده است نرخ ثبت‌نام ناخالص تا سال 2035 باید به 50 درصد برسد. این در حالی است که این شاخص در چین و برزیل هم‌اکنون بیش از 50 درصد است.

نرخ ثبت‌نام ناخالص شاخصی است که برای تعداد دانشجویانی که در یک کشور زندگی می‌کنند استفاده می‌شود.

وزیر آموزش هند می‌گوید: دولت به‌زودی دانشگاه‌های مجازی را برای دستیابی به هدف نرخ ثبت‌نام ناخالص تأسیس می‌کند. این مؤسسات متفاوت از دانشگاه‌های آزاد موجود هستند که بیشتر خودآموزی از راه دور با پشتیبانی سمعی و بصری دنبال می‌کنند. وزیر آموزش هند ابزار می‌کند که انتظار می‌رود که دانشگاه‌های مجازی پیشنهادی، اعتماد بیشتری برای یادگیری مجازی و آزمون‌های آنلاین ایجاد کنند.

انتهای خبر/6274/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار