24 April-2024 الأربعاء - 16 شوال 1445 چهارشنبه - 5 اردیبهشت 1403 23:7 (GMT) 23:7 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
انتخابی ملی یا میلی در کشتی آزاد؟/ شفافیت حلقه گمشده برای مدعیان دو بنده تیم ملی
چهارشنبه 29 بهمن ساعت 6:48
انتخابی ملی یا میلی در کشتی آزاد؟/ شفافیت حلقه گمشده برای مدعیان دو بنده تیم ملی
در حالی که با اعلام کادر فنی کشتی آزاد در وزن 74 کیلوگرم مسابقه انتخابی بین یونس امامی و جمال عبادی برگزار شد اما حرف و حدیث در مورد چگونگی مدل این انتخابی شائبه‌های زیادی را به‌وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، طبق اعلام کادر فنی  مسابقه انتخابی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک بین یونس امامی و جمال عبادی در وزن 74 کیلوگرم برگزار شد که البته حرف و حدیث زیادی هم  به همراه داشت. در این مسابقه یونس امامی موفق به پیروزی شد، اما نکته جالب این انتخابی برگزاری تک کشتی  بود که در نهایت  امامی موفق شد با نتیجه 6 بر 3 حریف خود را شکست دهد.

اصلی‌ترین انتقادی که به انتخابی تیم ملی در این وزن گرفته شد برگزاری تک‌کشتی بعد از 4 مرحله اردوی پرفشار تیم ملی بوده است؛ اگرچه یونس امامی یکی از کشتی‌گیران قابل قبول تیم ملی است اما برگزاری مسابقه انتخابی باید در شرایط مساوی برگزار شود و حداقل کادر فنی می‌توانست سه مسابقه بین این دو نفر برگزار کند تا حرف و حدیثی باقی نماند. برگزاری یک مسابقه بین این دو کشتی‌گیر نمی‌تواند معیار قابل قبولی برای انتخاب یک فرد باشد و بهتر بود کادر فنی برای جلوگیری از این حرف و حدیث‌ها حداقل دو مسابقه دیگر را هم برگزار می‌کرد و پس از آن تصمیم می‌گرفت.

هر چند که پس از پیروزی یونس امامی، کادر فنی اعلام کرده نفرات برتر مسابقات انتخابی، هنوز ملی‌پوش اصلی و نهایی  نیستند و این نفرات باید همچنان در مسابقات پیش‌رو خود را اثبات کنند، اما عملکرد کادر فنی باعث شده که خیلی از اهالی کشتی برگزاری انتخابی را میلی بنامند و عنوان کنند که کادر فنی قصد دارد نفرات مورد نظر خود را انتخاب کند و به همین دلیل است که انتخابی تیم ملی با این شیوه برگزار می‌شود. البته تصمیمات کادر فنی برای برگزاری انتخابی جهت حضور تیم در مسابقات جهانی 2020 هم انتقادهای زیادی به همراه داشت و برای آن مسابقه هم این شائبه مطرح شد که کادر فنی قصد دارد نفرات مورد نظر خود را به این رقابت‌ها اعزام کند.

در دیگر اوزان از جمله وزن 125 کیلوگرم کادر فنی اعلام کرده که انتخاب کشتی‌گیر اعزامی به المپیک توکیو پس از اعزام کشتی‌گیران به مسابقات بین‌المللی و قهرمانی آسیا و نحوه عملکرد آن‌ها خواهد بود. نکته قابل توجه اینکه در وزن 125 کیلوگرم نفراتی همچون امیرحسین زارع، یدالله محبی، پرویز هادی و امین طاهری حضور دارند که در این 4 اردوی اخیر تیم ملی، محبی و هادی به اردوی تیم ملی دعوت نشدند. در این وزن قرار بود امین طاهری به مسابقات ایتالیا اعزام شود که البته با توجه به مصدومیتی که برای او به وجود آمد به این مسابقه اعزام نخواهد شد و حالا مشخص نیست انتخاب کشتی‌گیر در این وزن به چه شیوه خواهد بود و کادر فنی هم اعلام کرده که به زودی تصمیم‌گیری می‌کنند.

در وزن 57 کیلوگرم هم دو کشتی‌گیر رضا اطری و رحمان عموزاد خلیلی حضور دارند، در وزن 86 کیلوگرم هم حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور که  کشتی‌گیران هر دو وزن در روز 19 اسفند باید با یکدیگر مسابقه انتخابی بدهند، البته مشخص نیست انتخابی این دو وزن به چه صورت خواهد بود و آیا همچون وزن 74 کیلوگرم به صورت تک‌مسابقه خواهد بود یا اینکه سه‌مسابقه برگزار و کشتی‌گیر پیروز انتخاب می‌شود. قطعاً اگر در این دو وزن هم همچون وزن 74 کیلوگرم انتخابی با تک مسابقه برگزار شود حرف و حدیث‌های زیادی مطرح خواهد شد.

با توجه به شرایط انتخابی در اوزان 57، 86 و 125 کیلوگرم به نظر می‌رسد کادر فنی برای عده‌ای از کشتی‌گیران شانس حضور را فراهم کرده و باید دید در سه وزنی که هنوز سهمیه المپیک کسب نشده است شرایط به چه صورت خواهد بود و کدامیک از آزادکاران برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا انتخاب خواهند شد.

تاکنون در کشتی آزاد رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی موفق به کسب سهمیه المپیک شدند و نمایندگان کشورمان باید در اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم سهمیه کسب کنند.

انتهای خبر/6435/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار