24 April-2024 الأربعاء - 16 شوال 1445 چهارشنبه - 5 اردیبهشت 1403 6:20 (GMT) 6:20 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تداوم روزهای بد طلا/ بیت‌کوین در بازار تریلیون دلاری‌ها
جمعه 1 اسفند ساعت 22:43
تداوم روزهای بد طلا/ بیت‌کوین در بازار تریلیون دلاری‌ها
در روزی که گذشت طلای نقدی توانست با حدی روند افزایشی رو به رو شود و بیت‌کوین و ارز پوند توانستند رکوردهای جدید را به ثبت برسانند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در روزی که گذشت طلای نقدی توانست با حدی روند افزایشی رو به رو شود و بیت‌کوین و ارز  پوند توانستند رکوردهای جدید را به ثبت برسانند.

براساس گزارش اینوستینگ، قیمت طلا برای دومین روز متوالی در روز جمعه روندی صعودی را پیش گرفت و یک افت شش روزه را متوقف کرد این افت قیمت قیمت طلا را به پایین ترین سطح ژوئن (تیر) رسانده بود.

در بین استراتژیست های کالاها و کسانی که روز خود را صرف مطالعه متغیرها و جهت بالقوه طلا می‌کنند، این موضوع مطرح است که با وجود توانایی فلز زرد در متوقف کردن افت بیش‌تر، حمایت از ایده پناهگاه امن درباره طلا در حالت تضعیف است.

در آخرین قیمت روز جمعه، هر اونس طلا برای تحویل آوریل (اردیبهشت) در 2.40 دلار یا 0.1 درصد رشد کرد و به قیمت 1،777 دلار رسید. برای هفته اما حدود 2.5٪ از دست داده است. در مجموع ، از زمان تسویه حساب در 10 فوریه(۲۲بهمن) قرارداد معاملات آتی طلا 60 دلار یا 3.5٪ از دست داد.

در حال حاضر قیمت هراونس طلای نقدی با افزایش ۷دلار و ۷۰ سنت به قیمت هزار و ۷۸۱ دلار رسید. 

کریگ ارلام ، استراتژیست بازارهای کارگزاری آنلاین OANDA، گفت: «طلا روزهای نامناسبی را سپری می‌کند. حتی عقب‌نشینی که طی چند روز گذشته در طلا دیده‌ایم ، نتوانست آن را با رشد جدی رو به رو کند، با بازده واقعی بالاتر در ایالات متحده، در عوض بدبختی را روی فلز زرد قرار داد. .»

فواد رزاق زاده، یک تحلیلگر در Think Markets، که به طور منظم در یک محیط کلان برای طلا نقشه می‌کشد، با ارلام  موافقت کرد که همه عناصر به نفع بازار طلا نبوده است.

رزاق زاده در تحلیل بازارهای هفتگی خود نوشت: «این یک هفته شگفت انگیز دیگر برای رمزنگاری ها ، مس و پوند ، یک هفته مختلط برای سهام و نفت خام و (الف) هفته بد برای طلا بوده است.»

رزاق زاده افزود: با توجه به اقدامات متنوع ، سرمایه گذاران تعجب کردند که آیا افزایش بازده اوراق قرضه چیز خوبی است (زیرا آنها به شرایط بهتر اقتصادی اشاره می کنند) یا یک چیز بد (زیرا احتمال محرک های بعدی را کاهش می دهد.)

ایده طلا به عنوان یک پرچین تورمی یا پناهگاهی در برابر بیش‌تر مشکلات اقتصادی و سیاسی در ماه‌های اخیر بارها مورد چالش قرار گرفته است، زیرا موفقیت در واکسن Covid19 فلز زرد را در بالاترین رکورد اوت (شهریور) نزدیک به 2090 دلار تحت فشار قرار داد.

با این وجود ، شاخص دلار افزایش یافته است و با افزایش عملکرد بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده، طلا را با یک سری شکست مواجه کرده است.

مولفه ریسک ژئوپلیتیکی که برای دهه ها طلا را نگه داشته بود، به تقریب از بین رفته است، همچنین تنش های سیاسی دیگر بر طلا تاحدی تأثیر نگذاشته است.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، بامداد جمعه، برای اولین بار از آوریل (اردیبهشت) 2018، استرلینگ (پوند بریتانیا) در برابر دلار آمریکا به 1.40 دلار رسید.

دلار به دلیل گزارش ضعیف مشاغل ایالات متحده در روز پنج شنبه در حال نزول است، در حالی که پوند واکنش مثبتی نسبت به موفقیت واکسیناسیون Covid-19 منحصر به فرد انگلیس نشان می دهد.

انگلیس پس از 300 سال در سال 2020 بدترین رکود اقتصادی را تجربه کرد، اما  در واکسینه کردن سرعت زیادی داشته است و بیش از 16 میلیون نفر  دوز اول واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده اند.

علی رغم اینکه اقدامات محدودیت در سراسر کشور از اواخر سال انجام شده است، اقتصاددانان امیدوارند که در اواخر سال بهبود سریع حاصل شود.

در حال حاضر شاخص دلار با کاهش ۰.۲۵۵ واحد به ۹۰.۳۴۵ واحد رسید که نشان از کاهش ۰.۲۸ درصد است.

به گفته کوین دسک، قیمت بیت کوین جمعه از یک مرحله مهم دیگر عبور کرد، همچنین ارزش بازار ارز رمزنگاری شده از 1 تریلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش کوین متریک ، این ارز دیجیتال جمعه با رسیدن به سطح جدید با کم‌تر از ۵۴ هزار دلار در معاملات روز جمعه قرار گرفت و سپس در جلسه به بالای ۵۵ هزار دلار افزایش یافت. قیمت بیت‌کوین اکنون طی شش ماه گذشته حدود 350 درصد افزایش یافته است. پیش از موج افزایش اخیر، دارایی دیجیتال هرگز بالاتر از ۲۰ هزار دلار معامله نکرده است.

این حرکت تا حدی با افزایش پذیرش بیت‌کوین توسط سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ تقویت شده است. قدیمی ترین بانک ایالات متحده ، بانک نیویورک ملون، اوایل ماه جاری اعلام کرد که به سوی بیت‌کوین در حال حرکت است. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در اوایل سال جاری مقداری از وجه نقد ترازنامه خود را به بیت‌کوین تبدیل کرد و گفت که پذیرش ارزهای دیجیتال را به عنوان پرداخت آغاز می کند.

ارزش بازار با ضرب قیمت بیت‌کوین در تعداد ایجاد شده محاسبه می شود. اگرچه مقایسه کاملی نیست، 1 تریلیون دلار ارزش بیت‌کوین را از برخی سهام جهانی بیش‌تر خواهد کرد. به عنوان مثال تسلا حدود 700 میلیارد دلار سقف بازار دارد در حالی که ارزش اپل بیش از 2 تریلیون دلار است.

در حال حاضر قیمت هر بیت‌کوین با افزایش ۶.۵ درصد به قیمت ۵۵ هزار و ۳۶۲ دلار شده که بیش‌ترین قیمت تاریخ خود را با ارزش ۵۵ هزار و ۷۰۷ دلار در روز گذشته به ثبت رساند.

انتهای خبر/6656/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار