28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 21:32 (GMT) 21:32 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
توئیت ایلان ماسک علیه قیمت بیت‌کوین و اتریم
یکشنبه 3 اسفند ساعت 2:15
توئیت ایلان ماسک علیه قیمت بیت‌کوین و اتریم
قیمت بیت‌کوین روز شنبه هم رکورد شکست. بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری‌شده با 3.4 درصد افزایش به بالاترین رکورد 57،527 دلار در روز شنبه رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال میلادی 56 درصد رشد داشته است. طی یک سال گذشته نیز قیمت بیت‌کوین بیش از چهار برابر شده است.

قیمت بیت‌کوین وقتی وارد کانال 57 هزار دلار شد با یک واکنش روبرو شد. ایلان ماسک که با خرید خود قیمت این ارز دیجیتالی را از کنج نزولی خارج کرد در توئیتی در پاسخ به پیتر شف نوشت: پول فقط داده‌ای‌ است که به ما اجازه می‌دهد از مشکلات مربوط به مبادلات جلوگیری کنیم. با توجه به این موضوع، قیمت بیت‌کوین و اتریوم بالا به نظر می‌رسند. 

 پیتر شف که یک سرمایه‌گذار در بازارهای دارایی سنتی است با اشاره به دیدگاه ماسک درباره بیت‌کوین اعتقاد دارد بازار طلا از بازار بیت‌کوین و ارزهای فیات بهتر است. (ارز فیات به پول دولتی یک کشور می‌گویند که پشتوانه‌ی فیزیکی مانند طلا ندارد و از طرف بانک مرکزی مدیریت می‌شود درواقع پول فیات همان پول ملی کشورها است.) اما ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند جهان می‌گوید خرید بیت‌کوین تنها اندکی از نگهداری پول نقد مفیدتر است.

خبر دیگر درباره بازار بیت‌کوین به اولین صندوق معاملاتی بیت‌کوین (ETF) در آمریکای شمالی بازمی‌گردد. این صندوق از زمان آغاز معاملات روز پنجشنبه 421 میلیون دلار دارایی جمع کرده است.

صندوق قابل معامله بیت‌کوین صندوقی است که داخل آن مقدار زیادی بیت‌کوین قرار دارد و سهام آن صندوق بر اساس قیمت بیت‌کوین بالا و پایین می‌شوند و سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون فرایندهای پیچیده صرافی‌ها و تجارت‌های بدون قانون، با استفاده از ETF خریدوفروش خود را انجام دهند.

یکی از انواع این صندوق‌ها در کانادا راه‌اندازی شده که در ساعت اولیه 80 میلیون دلار و ظرف یک روز 421 میلیون دلار سرمایه جمع کرده است. برخی دلیل چنین استقبالی را ناشی از خوش‌بینی به آینده قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی می‌دانند. مورگان استنلی ، اخیراً گزارشی در مورد اینکه چرا رمزنگاری از سایه بیرون آمده منتشر کرده و نوشت: «ما دلایل اساسی برای این باور داریم که - فارغ از اینکه قیمت بیت کوین در چه مرحله‌ای قرار خواهد گرفت - ارزهای رمز پایه اینجا هستند تا به‌عنوان یک کلاس دارایی جدی باقی بمانند.»

درواقع ازآنجایی‌که مؤسسات بیشتری از نگهداری و ارز رمزنگاری‌شده پشتیبانی می‌کنند ، احساسات بازار پیرامون این دارایی‌های دیجیتالی همچنان رشد می‌کنند حتی اگر قیمت بیت کوین برای متوسط سرمایه‌گذار خرده‌فروشی بسیار گران باشد.

انتهای خبر/6761/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار