24 April-2024 الأربعاء - 16 شوال 1445 چهارشنبه - 5 اردیبهشت 1403 3:28 (GMT) 3:28 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تصویب ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تهران/ رسولی: فعالیت معاونت اجتماعی و فرهنگی غیرقانونی است
سه شنبه 5 اسفند ساعت 8:21
تصویب ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تهران/ رسولی: فعالیت معاونت اجتماعی و فرهنگی غیرقانونی است
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراها و توسعه منابع انسانی با اکثریت آرا به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران لایحه «ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراها و توسعه منابع انسانی» مورد بررسی قرار گرفت.

سید حسن رسولی در ارتباط با این لایحه اظهار کرد: بررسی این موضوع در جلسه گذشته ناتمام ماند و در جلسه هیأت رئیسه شورا تصمیم بر این موضوع گرفته شد تا به‌دلیل الزام‌آور بودن، این لایحه مجدد مطرح شود تا کلیات آن مورد بررسی قرار گیرد.

برخی معاونت‌های شهرداری عرفی پذیرفته شده است

وی در ادامه به دو نکته در ارتباط با این لایحه اشاره کرد و گفت: در بهمن ماه سال 97 این الزام برای شهرداری تهران مطرح شد تا تعداد حوزه‌های معاونت شهرداری را از 9 به 6 کاهش دهد و دیگر این‌که سازمان‌های نظارتی نسبت به فعالیت‌های برخی معاونت‌های شهرداری تهران (از جمله توسعه منابع انسانی و فرهنگی و اجتماعی) تذکر داده و تداوم حیات آنها را غیرقانونی دانستند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: این معاونت‌ها به‌صورت عرفی پذیرفته شده و باید نسبت به ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراها و توسعه منابع انسانی اقدام شود.

حذف معاونت  منابع انسانی شهرداری نیاز به ارجاع به شورا ندارد

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این لایحه اظهار کرد: مشخص نیست چرا بحث به شورا ارجاع شده است؛ عنوان می‌شود فعالیت معاونت توسعه منابع انسانی غیرقانونی بوده، عرفی است و جایگاه قانونی ندارد در این صورت شهرداری تهران خود به این موضوع عمل کند.

سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اظهارات مسجدجامعی بیان کرد: یکی از مأموریت‌های درون شهرداری تهران رسیدگی به امور منابع انسانی است که در گذشته زیرمجموعه امور مالی شهرداری بوده است.

وی افزود: امور منابع انسانی در حال انجام بوده ولی فعالیت آن به‌عنوان یک معاونت غیرقانونی است. در حال حاضر شهرداری تهران براساس حکم برنامه سوم قصد پایان دادن به فعالیت معاونت منابع انسانی را داشته و آن را به معاونت برنامه‌ریزی منتقل کند.

ادغام معاونت‌های شهرداری تعدیل نیرو صورت نمی‌گیرد

حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه و سرپرست معاونت منابع انسانی درباره این‌که چرا شهرداری خودش اقدام نمی‌کند، بیان کرد: شورا الزام کرد که برای اصلاح ساختار تفسیر آن را به شورا ارائه دهد. 

وی در ارتباط با این‌که آیا با ادغام این دو معاونت تعدیل نیرویی صورت می‌پذیرد نیز گفت: زمانی که من وارد شهرداری شدم ۶۵ هزار نفر نیرو داشت و اکنون ۵۹ هزار نفر نیرو دارد و هیچ تعدیلی صورت نگرفت بلکه ورودی را کنترل کردیم و خروج را آزاد گذاشتیم. این تعهد را می‌دهم که این اقدام بر مبنای تعدیل نیست.

گفتنی است لایحه «ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراها و توسعه منابع انسانی» با 16 رأی اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

انتهای خبر/6988/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار