25 April-2024 الخميس - 17 شوال 1445 پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1403 0:58 (GMT) 0:58 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
هماهنگ نبودن دولت با مجلس برای توافق با آژانس، نقص است/ همراهی قوای مجریه و مقننه لازمه اقتدار کشور
سه شنبه 5 اسفند ساعت 10:35
هماهنگ نبودن دولت با مجلس برای توافق با آژانس، نقص است/ همراهی قوای مجریه و مقننه لازمه اقتدار کشور
دبیر جبهه ایستادگی معتقد است عدم هماهنگی دولت با مجلس جهت دستیابی به توافق با آژانس، نقص قوه مجریه است.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا در ارزیابی بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: دولت با این بیانیه‌ای که صادر کرد نشان داد به تعهدات خود برای انجام قانون راهبردی مصوب مجلس متعهد است و بر همین اساس هم عمل کرده است. همچنین با توجه به مصوبات شورای امنیت، صدور این بیانیه اقدامی هوشمندانه بود. در حقیقت از طریق بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند ضمن حفظ اجرای قانون، ابتکار عمل را در دست بگیرد.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره همراهی دولت و مجلس افزود: در این شرایط مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب هرگونه اختلاف بین قوا است و ایشان هم در بیانات خودشان بر اجرای قانون به طور دقیق و حل این مشکل توسط گفت‌وگو بین مجلس و دولت تأکید کردند. چرا که یکصدایی کشور در مسائل مهمی مانند برنامه هسته‌ای از اهمیت به سزایی برخوردار است و چندصدایی در مورد این مسائل منجر به این سوءاستفاده دشمن می‌شود. قطعاً مجلس و دولت این ملاحظات را در نظر خواهند گرفت و اجازه نمی‌دهند  دشمن از اختلاف نظرات بهره ببرد.

کنعانی مقدم در مورد جزئیات بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس تصریح کرد:  براساس بیانیه مذکور سه ماه اطلاعات دوربین‌ها نگهداری می‌شود و به ناظرین بین‌المللی داده نمی‌شود. البته از یکشنبه شب کل پادمان در حال اجرا و پروتکل‌ها منتفی و ملغی شده است و این دقیقاً همان موردی است که در قانون راهبردی بر آن تأکید شده به این معنی که سه ماه هم به طرف مقابل فرصت داده شده تا تحریم‌ها را بردارد که اگر تحریم‌ها را برداشت ایران اطلاعات دوربین‌ها را به آنها می‌دهد اما اگر برنداشت اطلاعات را پاک می‌شود.

دبیر جبهه ایستادگی در ادامه خاطرنشان کرد: به این ترتیب به نظر می‌رسد صدور بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس اقدام هوشمندانه‌ای بود چراکه نه تنها از برجام ملغی نشد بلکه طرف مقابل را در شرایطی قرار داد که برای برداشته شدن تحریم‌ها تصمیم‌گیری کند. لازم به ذکر است مقام معظم رهبری این نکته را هم مطرح کردند جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی را تا 60 درصد و هر اندازه‌ای که مورد نیاز کشور است، ادامه خواهد داد. بنابراین بیانیه مذکور  نشان‌دهنده این است که ایران چارچوب برجام را قبول دارد اما برای ادامه حضور خود در آن شروطی دارد.

کنعانی با تأکید بر هماهنگی بیشتر دولت با مجلس در مورد مسائلی حائز اهمیتی نظیر مسئله هسته‌ای یادآور شد: البته دولت باید قبل از توافق با آژانس، این موضوع را با مجلس مطرح می‌کرد که با یکدیگر هم‌فکری و هماهنگی کنند و بعد این اقدام صورت می‌گرفت. لذا به نظر می‌رسد این نقص در اقدامات دولت وجود دارد که بدون هماهنگی با مجلس چنین توافقی را انجام داده است.

انتهای خبر/7012/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار