29 March-2024 الجمعة - 20 رمضان 1445 جمعه - 10 فروردین 1403 8:30 (GMT) 8:30 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
می‌دانم «هشت‌آباد» در نوروز به خوبی دیده می‌شود/ این سریال ساعت پخش مناسب می‌خواهد تا الکی‌الکی نسوزد
سه شنبه 5 اسفند ساعت 20:42
می‌دانم «هشت‌آباد» در نوروز به خوبی دیده می‌شود/ این سریال ساعت پخش مناسب می‌خواهد تا الکی‌الکی نسوزد
علی مسعودی که سریال نوروزی شبکه پنج سیما به او سپرده شده است، گفت: برخی شبکه‌ها و برنامه‌ها پرمخاطبند؛ سریال من نیز به شبکه تهران رفته اما در مقام قیاس و آمارگیری‌ها نباید آن را مثلا با شبکه سه قیاس کنند. هرچند بازهم معتقدم سریال خوب هرجا باشد دیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سریال‌های نوروزی همچنان روزهای تصویربرداری را پشت سرمی‌گذارند و در این بین یکی مثل «هشت آباد» (نوروز رنگی) خیلی زودتر از سایرین کلید خورد و بالاخره روزهای ضبط را به اتمام رساند. این مجموعه تلویزیونی پس از مدت‌ها تکلیفش برای پخش نیز مشخص شد و طبق اعلام سیمافیلم به جدول پخش نوروزی شبکه پنج سیما رسید.

«هشت‌آباد» دومین تجربه کارگردانی علی مسعودی (مشهدی) در مقام سریال‌سازی است. سریالی با حال‌وهوای نوروز چهار دهه قبل شهر مشهد و مروری بر نوستالوژی‌های آن که لهجه‌های بازیگرانش نیز مشهدی است.

حضور عوامل سریال آخر خط در خبرگزاری آنا

تمام شد؛ به موقع هم تحویل می‌دهیم

مسعودی درباره وضعیت این سریال نوروزی به خبرنگار آنا گفت: تصویربرداری سریال را حدود 20 روز پیش و دقیقا در 15 بهمن به اتمام رساندیم و این روزها هم درگیر کارهای فنی آن مثل تدوین و موسیقی و غیره هستیم که به موقع تحویل تلویزیون داده شود.

وی درباره پخش سریال که برای پخش به شبکه پنج خواهد بود، گفت: من سعی کردم سریالم را با وسواس و دقت بسازم. سریال را هم برای سیمافیلم ساختم و خودشان تشخیص می‌دهند که از کدام شبکه به پخش برسد و من در این وسط نمی‌توانم تصمیم بگیرم. خودم را درگیر این مسائل نمی‌کنم و فقط امیدوارم خوب دیده شود.

من از مدیران سیما این خواهش را دارم که زمان پخش مناسبی برای این سریال‌ها و برنامه‌های پرمخاطب درنظر بگیرند. پخش این سریال باید در ساعت خوب و دقیقی باشد تا الکی الکی نسوزد.

این سریال ساعت پخش مناسب می‌خواهد

مسعودی اضافه کرد: من معتقدم که سریال خوب هرجا باشد دیده خواهد شد. زمانی «سه دونگ سه دونگ» که نوشته خود من است را هم در همین شبکه پنج روی آنتن بردند و اتفاقا ماه رمضان آن سال توانست بهترین مجموعه آن بازه زمانی نام بگیرد و شاهد بیشترین استقبال باشد.

علی مسعودی

وی اشاره داشت: البته من از مدیران سیما این خواهش را دارم که زمان پخش مناسبی برای این سریال‌ها و برنامه‌های پرمخاطب درنظر بگیرند. پخش این مجموعه باید در ساعت خوب و دقیقی باشد تا الکی الکی نسوزد. وگرنه اگر مثلا سریال مرا همزمان با برنامه‌ای از شبکه دیگر که ذاتا پرمخاطب است، روی آنتن ببرند، خب تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

اینجا دو کشتی‌گیر 60 و 120 کیلو رقابت می‌کنند

مسعودی توضیح داد: بالاخره برخی شبکه‌ها و برنامه‌ها پرمخاطبند؛ سریال من نیز به شبکه تهران رفته اما در مقام قیاس و آمارگیری‌ها نباید آن را مثلا با شبکه سه قیاس کنند. مشخص است که مخاطب ابتدا سراغ برخی شبکه‌ها می‌رود. بنابراین در آمارگیری‌ها باید منصف باشند و عدالت را رعایت کنند.

وی تأکید کرد: مواجه زمانی «هشت آباد» با سریال‌های شبکه سه و شبکه‌های اصلی مثل رویارویی دو کشتی‌گیر 60 کیلو و 120 کیلو باهم است؛ اینکه بخواهیم این دوتا را مقابل هم قرار دهیم و توقع یکسانی نیز از هر دو داشته باشیم. من به سریالم امیدوار هستم و بازهم می‌گویم که کار خوب، مخاطبش را پیدا می‌کند.

سریال هشت آباد - ناکجاآباد

نه «هشت‌آباد» نه «نوروز رنگی»؛ شاید اسم دیگر

مسعودی همچنین درباره تکلیف نهایی بر سر نام این مجموعه نوروزی با عناوین «نوروز رنگی» یا «هشت آباد» نیز اعلام کرد؛ سیمافیلم فعلا اسم «نوروز رنگی» داده اما من شخصا «هشت آباد» را می‌پسندم. البته هنوز هم نام قطعی‌اش مشخص نیست و حتی ممکن است نام متفاوت دیگری به خود بگیرد.

مواجه زمانی «هشت آباد» با سریال‌های شبکه سه و شبکه‌های اصلی مثل رویارویی دو کشتی‌گیر 60 کیلو و 120 کیلو باهم است!

این کارگردان با اشاره به اسم «هشت آباد» توضیح داد: «هشت آباد» درواقع نام یکی از محله‌های قدیمی مشهد است که سابقه‌اش به حدود 70 سال قبل برمی‌گردد. البته همانطور که قبلا نیز گفته‌ام قصه سریال از 20 اسفند 66 شروع می‌شود و تا 5 فرودین 67 ادامه دارد بنابراین کاملا حال و هوای نوروزی را داراست.

علی مسعودی اینگونه گفت: البته از خاطرات خودم نیز در طرح قصه الهام گرفته‌ام ولی کلیت قصه سریال درباره آدم‌های آن دوره، خانواده‌های پرجمعیت، همسایه‌ها و حال وهوای دوست‌داشتنی آن محله‌ها و افراد است که غل و غشی در کارشان نبود.

هشت آباد

گفتنی است؛ مجموعه‌ تلویزیونی «نوروز رنگی» در 20 قسمت به نگارش و کارگردانی علی مسعودی و تهیه‌کنندگی علی اکبر تحویلیان در نوروز 1400 در کنداکتور شبکه 5 قرار می‌گیرد.

جواد خواجوی، یوسف تیموری، رابعه اسکوبی، داریوش سلیمی، هادی عامل هاشمی، محمد اسلامی، سینا رازقی، علی مسعودی و … در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش می‌کنند.

انتهای خبر/7059/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار