28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 21:17 (GMT) 21:17 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی
شنبه 16 اسفند ساعت 17:58
مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشوق‌هایی را برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی در نظر گرفتند

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با پیشنهاد یکی از نمایندگان برای حمایت از مشاغل کوچک و متوسط موافقت کردند.

این پیشنهاد بر اساس بند (و) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ مطرح شده که در سال ۱۴۰۰ تنفیذ می‌شود و وجوه حاصل از آن به منابع این جز اضافه می‌شود.

در این بند آمده است؛ حسب تهاتر و تسویه بخشی از بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به تضمین دولت به بانک‌های صادرات ایران، تجارت و ملت از محل واگذاری دارایی‌های غیر نقدی دولت که قبلاً تسویه شده است، بانک‌های فوق‌الذکر موظفند در صورتی که اصل و سود تا سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات به‌صورت یک‌باره (دفعتاً واحده) تسویه شود، نسبت به فک رهن، آزادسازی وثایق، خروج از فهرست مشتریان بدحساب و اقدام برای رفع ممنوع‌الخروجی ذی‌نفعان هر یک از طرف‌های درگیر در استفاده از تسهیلات مزبور اقدام کنند.

منابع حاصل‌شده از اجرای این بند در ردیف درآمدی شماره ۳۱۰۶۰۲ با عنوان «منابع حاصل از برگشتی از محل تسهیلات اعطایی (وجوه اداره شده)» واریز می‌شود.

در ادامه جلسه نمایندگان با الحاق یک بند به تبصره ۱۸ موافقت کردند که مطابق با آن، جهت به‌روزرسانی تجهیزات کارگاهی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و سازمان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های آموزش‌وپرورش ۵ درصد از منابع این تبصره اختصاص می‌یابد چرا که در تولید اشتغال نقش محوری دارند.

انتهای خبر/7824/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار