28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 14:11 (GMT) 14:11 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
افتتاح آکادمی جودو در تاریخ ۷۰ ساله سیزم بی‌سابقه است
دوشنبه 18 اسفند ساعت 9:50
افتتاح آکادمی جودو در تاریخ ۷۰ ساله سیزم بی‌سابقه است
رئیس کمیته جودو سیزم گفت: تلاش می‌کنیم جودو به ورزش اصلی و نخست نیروهای مسلح در جهان تبدیل شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ دوم فرشاد نجفی‌پور در مورد دلایل و انگیزه‌های افتتاح آکادمی بین‌المللی جودو سیزم در سازمان تربیت بدنی ارتش خاطرنشان کرد: این اقدام، ریشه در برنامه‌ای داشت که پیش از انتخاب به‌عنوان رئیس کمیته جودو سیزم ارائه داده بودم. بر این اساس، تلاش خواهیم کرد جودو به عنوان ورزش اصلی نیروهای مسلح در ایران و جهان تبدیل شود که این آکادمی، ابزاری مناسب برای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: از دیگر اهداف ما در راه‌اندازی آکادمی بین‌المللی جودو سیزم در کشورمان، نزدیک کردن سطح فنی تمامی جودوکاران سیزم به قهرمانان و مدال‌آوران المپیک و جهان است که حالا با افتتاح این آکادمی، نیل به این چشم‌انداز میسر خواهد بود.

رئیس کمیته جودو سیزم به انعکاس افتتاح آکادمی بین‌المللی جودو سیزم در کشورمان در ابعاد جهانی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: این اتفاق مهم، در بین هیئت رئیسه و رؤسای کمیته‌های مختلف سیزم بازتاب فوق‌العاده‌ای داشت، به طوری که از ما خواستند اخبار و فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های ارتباط جمعی در ایران را با زیرنویس انگلیسی برای آنها ارسال کنیم تا در سرتاسر جهان پخش و منعکس کنند.

رئیس هیئت جودو نیروهای مسلح ایران ادامه داد: افتتاح آکادمی بین المللی جودو سیزم در ایران، در تاریخ ۷۰ ساله سیزم بی‌سابقه است. تا پیش از این، در سیزم آکادمی عمومی داشتیم اما در حال حاضر آکادمی اختصاصی جودو داریم که ریاست آن بر عهده یک ایرانی و افتخار آن متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

امیر نجفی‌پور درباره برگزاری نخستین دوره مسابقات لیگ جودو نیروهای مسلح نیز اظهار کرد: تاکنون در کل مجموعه سیزم، برگزاری لیگ‌های ورزشی از جمله جودو سابقه نداشته است که این اتفاق هم بازتاب مثبتی داشت و اکنون بسیاری از کشورهای عضو سیزم، ایران را الگوی خود در برگزاری چنین رویدادهایی می‌دانند.

رئیس کمیته جودو سیزم به سطح کمی و کیفی لیگ جودو نیروهای مسلح اشاره کرد ‌‌و گفت: ابتدا باید بگویم که مسابقات لیگ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. از نظر کمی، تمامی جودوکاران وظیفه و‌ پایور که آمادگی حضور در مسابقات را داشتند، در این رقابت‌ها شرکت کردند. به لحاظ کیفی نیز سطح مسابقات در حد بین‌المللی بود. چرا که ما چند ماه قبل، قوانین و مقررات را تغییر دادیم و بر این اساس، رقابت‌های لیگ را برگزار کردیم.

امیر نجفی‌پور یادآور شد: قطعاً لیگ جودو‌ نیروهای مسلح و فعالیت‌های مشابه، در آینده نیز ادامه خواهد یافت. همچنین یکی از برنامه اصلی ما در آکادمی بین‌المللی جودو سیزم، برگزاری اردوهای مستمر و چند هفته‌ای برای جودوکاران نخبه نیروهای مسلح از ایران و سایر کشورها با مدال‌آوران المپیکی و جهانی و مربیان مطرح بین‌المللی که عضو سیزم نیز هستند، خواهد بود.

انتهای خبر/7891/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار