18 April-2024 الخميس - 10 شوال 1445 پنجشنبه - 30 فروردین 1403 17:33 (GMT) 17:33 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
سرانه هر تهرانی از بودجه شهرداری تهران یک میلیون و 500 هزار تومان است
سه شنبه 19 اسفند ساعت 9:19
سرانه هر تهرانی از بودجه شهرداری تهران یک میلیون و 500 هزار تومان است
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: سرانه هر شهروند تهرانی از بودجه شهرداری تهران 1 میلیون و 500 هزار تومان است و بودجه منطقه 19 (به‌عنوان یک منطقه کم‌برخوردار) نسبت به بودجه سال 96 نزدیک 476 درصد افزایش پیدا کرده است.

مجید فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با اهمیت لغو مصوبه برج باغ در شورای پنجم اظهار کرد: در شورای پنجم با لغو مصوبه برج باغات که بیش از 2 هزار باغ را در کمتر از 15 سال در شهر تهران از بین برد، جلوی تخریب باغات باقیمانده تهران را گرفته و با اختصاص بودجه مستقیم مربوط به قطع اشجار به تملک باغات و حفظ و گسترش فضای سبز پرداختیم.

وی تأکید کرد: در سال 99 نزدیک 30 پارک به فضای شهر تهران اضافه شد و در سال‌های قبل‌تر همین اتفاق رخ داد و از این به بعد بنا شد تعداد پارک‌های تهران افزوده شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت مناطق جنوبی برای توسعه خدمات شهری افزود: منطقه 19 از حیث توسعه‌نیافتگی رتبه 19 در میان 22 منطقه شهرداری تهران را دارد؛ علی‌رغم پتانسیل بالای این منطقه کمترین بودجه‌ها به آن اختصاص پیدا کرده است.

فراهانی با اشاره به فعالیت مدیریت شهری در توجه به فضای سبز در شهر تهران، گفت: در چهار سال اخیر بوستان ولایت توسعه پیدا کرده و تعدادی زمین ورزشی در منطقه 19 افتتاح شده است و هفته‌ای نیست که اتفاق خوبی رخ ندهد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سال اولی که به شورای شهر آمدیم برایم عجیب بود که چرا بودجه مناطق جنوبی شهر نسبت به برخوردار تهران تا 4 و نیم برابر کمتر است و در این راستا مناطق برخوردار چندین برابر بودجه داشتند. بی‌عدالتی جزو این موارد بود و بدین ترتیب توسعه نیافتگی به مناطق جنوبی تحمیل می‌شود.

وی با اشاره به سال اول شورای شهر پنجم بیان کرد: در سال اول به همت اعضای شورای شهر تهران تصویب کردیم تا شهرداری در برنامه بودجه و برنامه سوم توسعه شهرداری موظف شود سالانه 10 درصد از مناطق کم برخوردار کم کند و به سمت متوسط بودجه بیاورد چرا که نمی‌توانستیم یکباره شوک ایجاد کنیم.

فراهانی افزود: سالانه 10 درصد شکاف به سمت مرکز کمتر می‌شود و در حال حاضر بودجه منطقه 19 به نسبت به جمعیت به متوسط بودجه رسیده است. سرانه هر شهروند تهران از بودجه شهرداری تهران 1 میلیون و 500 هزار تومان است و بودجه منطقه 19 نسبت به بودجه سال 96 نزدیک 476 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته عضو شورای شهر تهران این افزایش خود را آنچنان که دوست داریم در منطقه نشان نمی‌دهد و دلیلش تورم و تحریم های ناجوانمردانه است و قدرت پول کاهش پیدا کرده است.

فراهانی تاکید کرد: کرونا بر همه درآمدهای مدیریت شهری اثر گذاشته و درآمدها را کم کرده است از سوی دیگر مسئله تحریم ناجوانمردانه بر اقتصاد ملی اثر گذاشته است البته اگر مشکلاتی است برای همه مناطق است و امروز فاصله منطقه 19 با مناطق برخوردار به حداقل خود برسد و امیدواریم سال های آینده هم این اتفاق رخ بدهد و شهر تهران به صورت متوازن رشد کند.

انتهای خبر/7969/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار