20 April-2024 السبت - 12 شوال 1445 شنبه - 1 اردیبهشت 1403 13:31 (GMT) 13:31 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
کارخانه‌های ذینفع باید هزینه ساخت تصفیه‌خانه در شهرک صنعتی لیا را بپردارند
پنجشنبه 21 اسفند ساعت 6:31
کارخانه‌های ذینفع باید هزینه ساخت تصفیه‌خانه در شهرک صنعتی لیا را بپردارند
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: سالانه ۱۰ میلیون متر مکعب پساب در شهرک صنعتی لیا تولید می‌شود و هزینه ساخت کارخانه تصفیه در این منطقه را باید کارخانه‌های ذینفع بدهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در ارتباط با لزوم حفاظت از منابع طبیعی گفت: به منظور پیشگیری از وقوع تخلفات در اراضی ملی و کشاورزی و منابع طبیعی و حفظ و حراست این ثروت ملی اهتمام هرچه بیشتر کلیه دستگاه‌ها ضروری است.

وی ضمن تأکید بر لزوم رسیدگی به بحث پساب شهر صنعتی لیا گفت: سالانه ۱۰ میلیون متر مکعب پساب در شهرک صنعتی لیا تولید می‌شود و هزینه ساخت کارخانه تصفیه در این منطقه را باید کارخانه‌های ذینفع متحمل شوند.

رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه مجوز‌های صادر شده برای معادن به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی آثار تاریخی باید به تأئید میراث فرهنگی برسد، گفت: برخی سودجویان با استفاده از پروانه بهره برداری از معادن، آثار تاریخی و فرهنگی را به غارت می‌برند و تاکنون چند مورد نیز شناسایی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی افزود: حفظ بیت المال وظیفه همگانی است و تمامی معادن و معدن داران استان باید شناسایی شده و بهره برداری از بیشتر معادن باید توسط اهالی صورت گیرد، چه معنی دارد که مرکز بدون اطلاع مسئولین استان بخواهد معادن را به افرادی خارج از استان واگذار کند، این امر باید پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به تلاش‌های دادگستری برای مقابله با زمین خواران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های دادگستری استان و براساس ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، ۳ هزار هکتار از اراضی محمد آباد به اداره منابع طبیعی بازگشت و این اداره باید نسبت به اخذ سند اقدام کند.

انتهای خبر/8074/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار