24 April-2024 الأربعاء - 16 شوال 1445 چهارشنبه - 5 اردیبهشت 1403 12:4 (GMT) 12:4 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
جمع‌آوری روزانه 100 تن پسماند پزشکی در پایتخت/ تولید زباله در اسفند تا 30 درصد افزایش می‌یابد
پنجشنبه 21 اسفند ساعت 6:6
جمع‌آوری روزانه 100 تن پسماند پزشکی در پایتخت/ تولید زباله در اسفند تا 30 درصد افزایش می‌یابد
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: میزان تولید پسماندهای پزشکی روزانه به ۹۰ تا ۱۰۰ تن رسیده که این پسماندها توسط ناوگان مدیریت پسماند دریافت و در محل مخصوص در آرادکوه دفن می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، صدرالدین علیپور در آیین بهره‌برداری از باغ‌راه شهدای مدافع سلامت که در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز 80 اصله درخت به یاد شهدای مدافع سلامت کاشته شد و همچنین پیگیر ارائه تسهیلات به خانواده مدافع سلامت در شهرداری هستیم.

وی تصریح کرد: در ایام کرونا کادر درمان و مجموعه همکاران ما در سازمان پسماند حضور مؤثری را در عرصه خدمت رسانی داشتند و از آن‌جا که در هفته درختکاری هستیم برنامه‌ریزی کردیم تا نهال‌هایی به یاد افرادی که در یک سال گذشته در عرصه خدمت رسانی جان خود را از دست داده‌اند کاشته شود. بر همین اساس ۸۰ نهال به نیت ۸۰ پزشک، پرستار، کادر درمان و همکارانمان در سازمان پسماند غرس شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به این مطلب که یک نفر از کارکنان حوزه پسماند جان خود را از دست داده است، گفت: شهرداری تهران در مذاکراتی که با بنیاد شهید انجام شده به دنبال آن است تا خانواده این شهید را در لیست خانواده شهدا قرار دهند.

علیپور در ادامه با بیان اینکه پسماندهای پزشکی قبل از شیوع کرونا روزانه ۶۰ الی ۷۰ تن بود که در ایام پیک کرونا به ۱۲۰ تن رسید، بیان کرد: در حال حاضر میزان تولید پسماندهای پزشکی روزانه به ۹۰ تا ۱۰۰ تن رسیده که این پسماندها توسط ناوگان مدیریت پسماند دریافت و در محل مخصوص در آرادکوه دفن می‌شود.

وی افزود: در اسفندماه طبق روال هر سال به‌دلیل خانه‌تکانی‌ها میزان تولید پسماند ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد که امسال نیز شرایط به همین ترتیب است.

انتهای خبر/8081/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار