25 April-2024 الخميس - 17 شوال 1445 پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1403 13:30 (GMT) 13:30 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تأثیر رشادت و از جان‌گذشتگی شهدا همیشه جامعه‌ساز بوده است
جمعه 22 اسفند ساعت 7:37
تأثیر رشادت و از جان‌گذشتگی شهدا همیشه جامعه‌ساز بوده است
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: تأثیر رشادت و از جان‌گذشتگی شهدا همیشه دوران‌ساز و جامعه‌ساز بوده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران، در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا تأکید کرد: تأثیر رشادت و از جان‌گذشتگی شهدا همیشه دوران‌ساز و جامعه‌ساز بوده است.

متن کامل پیام غفاری به شرح زیر است:

در تقویم کشور عزیزمان ایران، بیست و دوم اسفندماه روز بزرگداشت و تجلیل از شهیدان نامگذاری شده است. در نظر و ضمیر انسان‌های آزاده و نیک‌خواه وجود و اثر انسان‌های فداکار و از جان‌گذشته در مسیر اعتلای ارزش‌های انسانی امری پوشیده نیست چرا که در درازنای تاریخ رشادت و از جان‌گذشتگی انسان‌های پاک و بی‌آلایش دوران‌ساز و جامعه‌ساز بوده است.

به این سبب یاد و نام شهیدان همواره بر تارک تاریخ حیات انسانیت جاودان، سیره و آموزه‌های آنان رهنمای انسان‌های آزاده و مؤمن بوده و خواهد بود.

گرامی می‌داریم یاد و خاطره همه شهیدان عزیز این سرزمین به‌ویژه شهیدان خانواده بزرگ نظام آموزش علمی کشور؛ مجموعه‌ای که همواره در بزنگاه‌های تاریخ سیاسی و اجتماعی این سرزمین نقش‌آفرینی ممتازی داشته است. شهیدان معظم با رشادت‌های خود برگ‌های زرینی در تاریخ همیشه جاودان ایران رقم زدند و چراغی پیش پای همه حق‌مداران، عدالت‌خواهان و آزادی‌خواهان نهادند و با ایثار و مایه گذاشتن از جان عزیز خود همواره طراوت‌آفرین بوده‌اند.

شهیدان با دل استوار از ایمان و توکل به پروردگار در برابر تمام لشکرآرایی و ماشین نظامی دشمن استقامت ورزیدند، قلبشان نلرزید، اراده‌شان سست نشد و تردید در آن‌ها راه پیدا نکرد، مظلومانه ولی مقتدرانه به فیض شهادت نائل شدند. درود و سلام خداوند بر روان و ارواح پاک و طیبه آن‌ها باد.

یاد و همه خاطره‌های آنان را گرامی می‌داریم و با هم می‌سراییم.

آن فرو ریخته گل‌های پریشان در باد

کز می جام شهادت همه مدهوشان‌اند

نامشان زمزمه نیمه شب مستان باد

تا نگویند که از یاد فراموشان‌اند

انتهای خبر/8147/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار