29 March-2024 الجمعة - 20 رمضان 1445 جمعه - 10 فروردین 1403 14:4 (GMT) 14:4 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
رفع ایراد‌های لایحه بودجه، فردا در دستور کار کمیسیون تلفیق
جمعه 22 اسفند ساعت 16:15
رفع ایراد‌های لایحه بودجه، فردا در دستور کار کمیسیون تلفیق
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس فردا جلسه علنی ندارد و رفع ایراد‌های بودجه در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار می‌گیرد و قطعاً می‌توانند در جلسات سه نوبته ایراد‌ها را رفع کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از صداوسیما، حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی گفت: همان طور که سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد بسیاری از ایراد‌های شورای نگهبان، شکلی و برخی نیز ابهاماتی است که رفع می‌شود.

وی گفت: بنابر بررسی اجمالی که داشتم برخی ایراد‌های شورای نگهبان مربوط به استفاده از واژه‌های لاتین است که باید معادل فارسی آن استفاده شود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی چند مورد از ایراد‌های شورای نگهبان به لایحه بودجه را مربوط به اصول ۵۳، ۸۵ و ۱۱۰ قانون اساسی دانست و افزود: شاید تعداد ایراد‌ها زیاد باشد، اما ایراد‌های اساسی و غیر قابل اصلاح نیست.

وی گفت: مجلس فردا جلسه علنی ندارد و رفع این ایراد‌ها در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار می‌گیرد و قطعاً می‌توانند در جلسات سه نوبته ایراد‌ها را رفع کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: طبق آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان حداقل ۱۲ ساعت پس از رفع ایراد‌ها باید فرصت داشته باشند تا لایحه بودجه را رسیدگی و پیشنهاد‌های احتمالی را مطرح کنند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی اضافه کرد: به همین علت، جلسه علنی صبح یکشنبه با دستور کار عادی برگزار می‌شود و بررسی لایحه بودجه بعدازظهر یکشنبه یا صبح دوشنبه به شکل دو یا سه نوبته در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: پس از رفع ایرادها، شورای نگهبان نیز در روز سه شنبه اگر نظراتش اعمال و ایراد‌ها رفع شده باشد، لایحه بودجه را به مجلس بازمی گرداند تا به دولت ابلاغ شود.

انتهای خبر/8198/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار