19 April-2024 الجمعة - 11 شوال 1445 جمعه - 31 فروردین 1403 17:21 (GMT) 17:21 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
مشکل تکنولوژی در برقی‌سازی موتورسیکلت وجود ندارد/ سازندگان موتورسیکلت‌های بنزینی مصوبات استاندارد آلایندگی را به تأخیر می‌اندازند
شنبه 23 اسفند ساعت 6:57
مشکل تکنولوژی در برقی‌سازی موتورسیکلت وجود ندارد/ سازندگان موتورسیکلت‌های بنزینی مصوبات استاندارد آلایندگی را به تأخیر می‌اندازند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در بحث برقی‌سازی موتورهای دوچرخ مشکل تکنولوژی نداریم و تنوع محصول و تولیدکننده‌های خوبی داریم که در این زمینه تأییدیه‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در ‌مراسم امضای تفاهم‌نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو که صبح امروز در کارخانه واگن‌سازی تهران برگزار شد با اشاره به این مطلب که پروژه قطار ملی و تولید انبوه آن بسیار با اهمیت است، اظهار کرد: در این پروژه 18 شرکت دانش‌بنیان و 4 شرکت بزرگ مشارکت داشتند و ما توانستیم بزرگ‌ترین مشکل را در این خصوص که همانا طراحی محصول است محقق کنیم.

وی تصریح کرد: روح یک محصول طراحی آن است که این مهم در کشور انجام شده و در حال حاضر 85 درصد طراحی قطار در کشور انجام می‌شود. این امکان وجود دارد که وقتی طراحی محصول در کشور خودمان انجام می‌شود ساخت آن را در خارج از کشور انجام دهیم و به این ترتیب هر قابلیت جدید را می‌توانیم در محصولمان ایجاد کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: با رسیدن به خودکفایی طراحی 85، داخلی‌سازی 70 و ظرفیت تولید انبوه بالای 90 درصد ارزبری در این بخش را به 15 درصد برسانیم.

ستاری در بحث برقی‌سازی هم گفت: ما در بحث برقی‌سازی موتورهای دوچرخ هیچ مشکلی نداریم و تنوع محصول و تولیدکننده‌های خوبی داریم که در این زمینه تأییدیه‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

وی اذعان کرد: ما در بحث برقی‌سازی موتورهای دوچرخ دو مشکل داریم که لزوماً مالی و نیازمند ارائه تسهیلات نیست؛ یکی ایجاد محدودیت توسط شهرداری برای استفاده از موتورهای برقی در مناطق خاص شهر و دیگر این‌که هر سال سازندگان موتورسیکلت‌های بنزینی مصوبه‌ای به دولت آورده و استاندارد آلایندگی را یک سال به عقب می‌اندازند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: ما مشکل تکنولوژی نداریم و نباید به بهانه افزایش قیمت آن را به تأخیر بینداریم و با تمدید یکساله مصوبات به موتورسازان وقت بدهیم.

ستاری در ارتباط با پروژه ساخت اتوبوس برقی در کشور نیز گفت: ما 3 پروژه سنگین در این خصوص داریم که خرداد ماه نمونه اولیه آن تحویل داده خواهد شد.

انتهای خبر/8250/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار