16 April-2024 الثلاثاء - 8 شوال 1445 سه شنبه - 28 فروردین 1403 23:30 (GMT) 23:30 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
کمک بیش از 2 هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری تهران در سال 99
شنبه 23 اسفند ساعت 7:26
کمک بیش از 2 هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری تهران در سال 99
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دامنه همکاری دولت با مدیریت شهری گسترده‌تر شده و امروز کمک 2 هزار و 103 میلیارد تومانی را به‌عنوان بخشی از پشتیبانی مالی دولت به شهرداری تهران در سال 99 اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد باقر نوبخت در ‌مراسم امضای تفاهم‌نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو که صبح امروز در کارخانه واگن‌سازی تهران برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طور که در سال قبل در مراسم افتتاح یک ایستگاه مترو آمادگی سازمان برنامه و بودجه برای گسترش همکاری‌ها از محل تبصره 5 در بحث پشتیبانی دولت برای ساخت مترو، احداث ایستگاه‌ها و قطار شهری با استفاده از اوراق مشارکت مطرح شد، که به آن عمل شد.

وی ادامه داد: همچنین از محل تبصره 18 نیز امکاناتی برای استفاده از منابع برای امور ساخت واگن و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده واگذار شد که دامنه همکاری با مدیریت شهری را گسترده‌تر کرد و امروز  کمک 2 هزار و 103 میلیارد تومانی دولت بخشی از پشتیبانی مالی دولت به شهرداری تهران را در سال 99 اعلام می‌کنم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به این مطلب که تلاش خود را برای رفع مشکلات بانکی شهرداری تهران انجام می‌دهد، گفت: تعهدات دولت طبق روال انجام خواهد شد و 150 میلیارد تومان نیز برای نوسازی 10 هزار تاکسی به سرعت تخصیص خواهد یافت.

نوبخت اذعان کرد: پیشرفت‌های امروز ما در کشور یک پیام خارجی دارد و آن این‌که با هر تحریم و حتی فراتر از آن چرخ توسعه کشور متوقف نخواهد شد. در چهارمین سال محاصره اقتصادی همچنان کشور در حال توسعه است.

وی با بیان این مطلب که در استان به استان کشور قطار و زیرساخت‌های آن آغاز و در حال گسترش است، عنوان کرد: تا پیش از دولت دوازدهم 10 هزار کیلومتر راه‌آهن داشتیم که این میزان در پایان دولت به 14 هزار کیلومتر خواهد رسید.

انتهای خبر/8281/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار