18 April-2024 الخميس - 10 شوال 1445 پنجشنبه - 30 فروردین 1403 3:18 (GMT) 3:18 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
افزایش 30 هزار نفری ظرفیت مسافرگیری متروی تهران با افتتاح هر ایستگاه
شنبه 23 اسفند ساعت 8:13
افزایش 30 هزار نفری ظرفیت مسافرگیری متروی تهران با افتتاح هر ایستگاه
شهردار تهران گفت: با بهره‌برداری از هر ایستگاه مترو حدود 30 هزار نفر به مسافران مترو افزوده می‌شود و در صورتی‌که آن ایستگاه تبادلی باشد این میزان به 50 هزار نفر هم خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی در ‌مراسم امضای تفاهم‌نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو که پیش از ظهر امروز در کارخانه واگن‌سازی تهران برگزار شد با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی به بخشی از سخنان وی اشاره کرد و گفت: در هر بحرانی فرصتی نهفته است،  فرصتی که در این بحران‌ها نهفته بیشتر از تهدیدهای جاری آن است به شرطی که نترسیم و نترسانیم؛ پروژه قطار ملی شهری هم یکی از مصداق‌های این موضوع است و به موازات آن قطار بین شهری توسط مجموعه‌های مرتبط در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: تجربیات جهانی و همچنین نگاه مردم بیانگر آن است که آلودگی یکی از مهم‌ترین مشکلات همه کلانشهرها است که اغلب برای حل آن راه‌های میان‌مدت و بلندمدت مطرح می‌شود و توسعه حمل و نقل عمومی به‌عنوان یک برنامه عمومی تعقیب می‌شود که حد اعلای آن توسعه مترو است.

شهردار تهران با اشاره به این مطلب که هدف مدیریت شهری این است که ۵۰ درصد سفرهای درون شهری با مترو صورت پذیرد و فاصله زمانی قطارها به دو و نیم دقیقه برسد، بیان کرد: ما در شهرداری تهران تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم به‌طوری‌که برای رسیدن به این هدف  ۴۰ درصد از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران به حمل و نقل عمومی تخصیص پیدا کرده است.

حناچی ادامه داد: اصلی‌ترین راه تأمین منابع مالی شهرداری برای توسعه مترو در تهران اوراق مشارکت است ولی پس از یافتن بانک عامل، مشکلات مدیریت شهری آغاز می‌شود.

وی در ارتباط با بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو در سال 99 و 1400 نیز گفت: امروز دو ایستگاه، در خاتمه سال 2 ایستگاه دیگر و در سال 1400 نیز 4 ایستگاه دیگر افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری تهران با آغاز شیوع کرونا، بیان کرد: یک هزار و ۱۰۰ مرکز ورزشی در شهر تهران وجود دارد که به علت شرایط کرونایی تعطیل شده و این درحالی‌ است که باید حقوق و مزایا کارمندان آن پرداخت می‌شد. راه بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم که با حمایت‌های دولت باید این فشار کاهش یابد.

حناچی در خصوص افزایش ظرفیت‌ مسافرگیری مترو با بهره‌برداری از هر ایستگاه مترو، اظهار کرد: با بهره‌برداری از هر ایستگاه حدود 30 هزار نفر به مسافران مترو افزوده می‌شود و در صورتی‌که آن ایستگاه تبادلی باشد این میزان به 50 هزار نفر هم خواهد رسید.

وی در پایان گفت: برای کنترل آلاینده‌های متحرک راهی به جز برقی کردن خودروها نداریم که این امر در برقی کردن اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورها در حال تعقیب است.

انتهای خبر/8302/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار