29 March-2024 الجمعة - 20 رمضان 1445 جمعه - 10 فروردین 1403 14:23 (GMT) 14:23 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
رایزنی برای اتصال سامانه آراء قضایی به بانک آمار قوه قضاییه
شنبه 23 اسفند ساعت 9:8
رایزنی برای اتصال سامانه آراء قضایی به بانک آمار قوه قضاییه
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه از رایزنی با مرکز آمار دستگاه قضا برای دسترسی به بانک آمار این قوه خبر داد و گفت: در صورت انجام این کار دسترسی پژوهشگران، وکلا و قضات به اطلاعات برای انجام پژوهش‌ها بیشتر خواهد شد.

حجت‌الله علم‌الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: دسترسی به اطلاعات و داده‌ها در قوه قضاییه متولی خاص خود را دارد و این کار بر عهده مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه است و آرا و آمارهای قضایی را منتشر می‌کند.

وی ادامه داد: شورای عالی و دستورالعمل خاص خود را در خصوص آمارها و آرا دارد منتهی سامانه آرا قضایی که راه‌اندازی کرده‌ایم هدفش انتشار عمومی آرا قضایی است.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه گفت:‌ در حال حاضر با مرکز آمار قوه قضاییه رایزنی کرده‌ایم که بانک آرا قضایی را به این سامانه وصل کنند.
علم الهدی اظهار کرد:‌ درصورتی‌که بتوانیم به این بانک متصل شویم، امکان انتشار حداکثری آرا قضایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اتصال سامانه آرا قضایی به بانک آمار قوه قضاییه و انتشار آن گام خوبی در جهت دسترسی پژوهشگران، وکلا و قضات است و به این ترتیب پژوهشگران می‌توانند در تحقیقات و پژوهش‌های خود از این آرا استفاده کنند.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه بستر فراهم کردیم چون متولی مرکز آمار است رایزنی می‌کنیم که این داده‌ها را به این بستر اضافه کنیم.

 

انتهای خبر/8317/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار