25 April-2024 الخميس - 17 شوال 1445 پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1403 19:59 (GMT) 19:59 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
پیشتازی دانشگاه‌های روسیه در رتبه‌بندی جدید کیواس
شنبه 23 اسفند ساعت 10:50
پیشتازی دانشگاه‌های روسیه در رتبه‌بندی جدید کیواس
بهترین دانشگاه‌های نوظهور اروپا و آسیای میانه از سوی نظام رتبه‌بندی کیواس معرفی شدند و دانشگاه‌های روسیه در این زمینه پیشتاز هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بهترین دانشگاه‌های نوظهور اروپا و آسیای میانه از سوی نظام رتبه‌بندی کیواس معرفی شدند.

دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو در جایگاه اول قرار دارد. دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو (MSU) یکی از معتبرترین دانشگاه‌های روسیه محسوب می‌شود، بلندترین ساختمان آموزشی در جهان را در خود جای داده و بیش از 47 هزار دانشجو را میزبانی می‌کند و هر ساله از 4 هزار دانشجوی بین‌المللی استقبال می‌کند.

دانشگاه ایالتی سن‌پترزبورگ در این رتبه‌بندی جدید کیواس در رتبه دوم قرار دارد. این دانشگاه میزبان 9 برنده جایزه نوبل در رشته‌های فیزیولوژی، پزشکی، شیمی، فیزیک، اقتصاد، ادبیات و همچنین برندگان مدال فیلدز و جایزه شاو است. علاوه بر این، دو رئیس جمهور فدراسیون روسیه و شش رهبر دولت از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

هرساله بیش از 3 هزار دانشجوی بین‌المللی از 100 کشور در دانشگاه سن‌پترزبورگ ثبت‌نام می‌کنند. 30 برنامه کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی تدریس می‌شوند و همچنین 400 برنامه سطح لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان روسی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.

دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک به‌عنوان سومین دانشگاه برتر نیز در کشور روسیه قرار دارد. یکی از مؤسسات برجسته روسیه در زمینه تحصیلات عالی است. این دانشگاه در سال ۱۹۵۹ در شهر نووسیبیرسک، که شهری فرهنگی و صنعتی در سیبری است تأسیس شد. دارای ۱۳۸ آزمایشگاه علمی و مراکز تحقیقاتی که از تجهیزات و تکنیک‌های پیشرفته استفاده می‌کنند.

دانشگاه تارتو در استونی چهارمین دانشگاه برتر در رتبه‌بندی اخیر کیواس است. تارتو یکی از معتبرترین مراکز آموزش و تحقیقات در اروپای مرکزی و شرقی و موسسه پیشرو تحقیق و آموزش در استونی است.

این دانشگاه دارای 4 دانشکده علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم و فناوری، پزشکی است. در حال حاضر 13 هزار دانشجو ازجمله بیش از یک هزار و 300 دانشجوی بین‌المللی از 100 کشور جهان را در خود جای داده است.

دانشگاه چارلز به‌عنوان پنجمین دانشگاه برتر در جمهوری چک واقع شده است. دانشگاه چارلز خود را به‌عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی معرفی می‌کند که بر اصول وحدت و آزادی تحقیق و آموزش تأکید دارد و آن‌ها را در طیف وسیعی از رشته‌ها در علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و پزشکی گنجانده است. بنابراین دانشگاه ضروری می‌داند که آموزش در انواع برنامه‌های تحصیلی بر اساس دانش علمی مبتنی بر تحقیق انجام شده توسط کارکنان دانشگاهی و تحقیقاتی، چه به‌طور مستقل و چه با همکاری همتایان داخلی و بین‌المللی انجام دهد.

دانشگاه جاگلونی واقع در لهستان در رتبه ششم قرار دارد. به‌عنوان یکی از بهترین مؤسسات آموزش عالی لهستان و دومین دانشگاه قدیمی در اروپای مرکزی، جایگاه مهمی در نقشه جهانی دانشگاه دارد. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی دولتی و یک دانشگاه خودگردان است که شامل 16 دانشکده است که در آن بیش از 87 رشته مختلف تحصیلی، 4 هزار عضو هیئت علمی فعالیت می‌کنند و به حدود 40 هزار دانشجو آموزش می‌دهند.

دانشگاه ورشو نیز از لهستان در رتبه هفتم قرار دارد. دانشگاه ورشو 40 هزار دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد، 2 هزار و 500 دانشجوی دوره دکتری دارد. در حال حاضر، 24 دانشکده و تقریباً 30 واحد تحقیقاتی ازجمله مرکز فن‌آوری‌های جدید و مرکز انتقال فناوری در دانشگاه وجود دارد.

بیش از 100 برنامه دوره کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی، دقیق و طبیعی، چندین برنامه بین‌رشته‌ای و همچنین 27 برنامه انگلیسی‌زبان به دانشجویان ارائه می‌شود. آموزش دکتری در چهار مدرسه دکتری چند رشته‌ای تازه تأسیس انجام می‌شود، جایی که دانشجویان یک طرح تحقیقاتی فردی را اجرا می‌کنند.

دانشگاه دولتی تومسک روسیه نیز در رتبه هشتم جای گرفته است. دانشگاه ایالتی تومسک (TSU) بزرگ‌ترین دانشگاه کلاسیک در قسمت آسیایی روسیه و مرکز معتبر علوم، آموزش و نوآوری است. بیش از 50 برنده جایزه دولتی و 2 برنده جایزه نوبل به تومسک وابسته‌اند. بیش از 150 هزار فارغ‌التحصیل تومسک به‌طور قابل‌توجهی در پیشرفت آموزش، علوم و فرهنگ در منطقه و روسیه کمک کرده‌اند.

دانشگاه فنی چک از جمهوری چک در رتبه نهم قرار دارد. در حال حاضر حدود 22 هزار دانشجو (که بیش از 3 هزار نفر آن‌ها بین‌المللی هستند) در 8 دانشکده و 5 موسسه ثبت‌نام می‌کنند که در مجموع 132 برنامه تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری معتبر را با 482 رشته مختلف پوشش می‌دهد.

دانشگاه ماساریک نیز از جمهوری چک در رتبه دهم جای گرفته است. دانشگاه ماساریک، واقع در برنو، دومین دانشگاه بزرگ جمهوری چک است. در حال حاضر این دانشگاه 9 دانشکده با بیش از 200 بخش، موسسه و کلینیک دارد. این دانشگاه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤسسات آموزشی و پژوهشی در جمهوری چک در اروپای مرکزی بسیار مورد توجه است.

انتهای خبر/8354/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار