19 April-2024 الجمعة - 11 شوال 1445 جمعه - 31 فروردین 1403 16:50 (GMT) 16:50 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تهرانی‌ها رعايت كنند
شنبه 23 اسفند ساعت 21:5
تهرانی‌ها رعايت كنند
دنبال افزايش دمای هوا و ثبت حدود 4200 مگاوات مصرف برق در پايتخت، مديرعامل شركت توانیر خواست تا با كاهش مصارف مازاد و استفاده بهينه از وسايل برقی به کنترل بار شبكه توزيع برق كمک كنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، حسین صبوری، مدیرعامل شركت توانیر با بیان اینکه  مصرف تا عصر شنبه 4194 مگاوات در پایتخت، ثبت شده است گفت: شرایط فعلی با توجه به افزایش قابل ملاحظه دمای هوا، در صورت عدم همكاری مشتركان می‌تواند كنترل پایداری شبكه را با مشكلاتی روبرو كند.

صبوری از بسیج تمامی امكانات شركت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و تلاش شبانه‌روزی كاركنان این شركت برای تأمین برق مورد نیاز مشتركان خبر داد و تأکید كرد: گرچه با اقدامات انجام شده شبكه توزیع برق پایتخت در حال حاضر، پایدار است اما شیب منحنی مصرف برق و همچنین در پیش بودن روزهای گرم، ممكن است در روزهای آتی در صورت عدم همكاری مشتركان، نگران‌کننده باشد.

وی افزود: استفاده صحیح از سامانه‌های سرمایشی، بزرگ‌ترین كمك شهروندان و مشتركان فهیم این شركت به كنترل بار شبكه توزیع برق در تهران و همچنین كشور است.

تنظیم دمای كولرهای گازی بر روی عدد 24 درجه سانتیگراد یا بالاتر و استفاده از برنامه های پیش فرض متنوع كاهش مصرف برق در این دسته از سامانه ها، كمكی موثر در بهینه سازی مصرف برق است.

انتهای خبر/8391/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار