25 April-2024 الخميس - 17 شوال 1445 پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1403 23:4 (GMT) 23:4 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
کندی اینترنت بعد از ۹ شب عمدی است؟
یکشنبه 24 اسفند ساعت 2:31
کندی اینترنت بعد از ۹ شب عمدی است؟
در حالی که چند هفته از اختلال و کندی اینترنت در ساعات پیک مصرف می‌گذرد، در نهایت اعلام شده که مسیر ارتباطات بین‌الملل زیرساخت از طریق کشور قطر، با قطعی همراه است و تا ۱۵ فروردین هم درست نمی‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در حالی که چند هفته از اختلال و کندی اینترنت در ساعات پیک مصرف می‌گذرد، در نهایت اعلام شده که مسیر ارتباطات بین‌الملل زیرساخت از طریق قطر، با قطعی همراه است و تا ۱۵ فروردین هم درست نمی‌شود.

به‌تازگی یکی از کاربران توئیتر تصویری از پاسخ شرکت مخابرات ایران را که از طریق سامانه ۱۹۵ دریافت کرده بود، مبنی بر «اعمال پالسی و سیاست محدودکننده از سمت شرکت زیرساخت» منتشر کرد. این مسئله شایعه عمدی بودن اختلال اینترنت را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد اما اکنون بار دیگر گفته شده که قطعی کابل عامل این مشکل بوده است.

پیمان قره‌داغی، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، طی گفت‌وگویی با تأیید نامناسب بودن کیفیت اینترنت در ساعات اوج مصرف می‌گوید: «از چند هفته قبل، مسیر ارتباطات بین‌الملل زیرساخت از طریق قطر، با قطعی همراه بوده و ۸۵۰ گیگابیت از ظرفیت اینترنت زیرساخت از دست رفته است.»

قره‌داغی در واکنش به پاسخ سامانه ۱۹۵، اعمال هرگونه محدودیت عمدی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت را تکذیب کرده است.

عقب‌ماندگی اینترنت ثابت از موبایل

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همچنین جدیدترین گزارش از وضعیت اینترنت کشور را صادر کرد که از نفوذ ۱۰۴ درصدی اینترنت حکایت دارد؛ به عبارت دیگر نزدیک به ۹۳ درصد مردم کاربر اینترنت موبایل هستند اما نفوذ اینترنت ثابت خانگی همچنان ۱۱ درصد است.

کم اقبالی اینترنت ثابت به نارضایتی کاربران از کیفیت و قیمت این فناوری مربوط می‌شود و با وجودی که پیش‌بینی می‌شد در یک سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و رواج آموزش مجازی، کاربران بسیاری به سمت استفاده از اینترنت ثابت سوق پیدا کنند، اما به دلیل عدم توسعه این بخش، کاربران استفاده از اینترنت موبایل را ترجیح داده‌اند.

هم‌اکنون ضریب نفوذ اینترنت موبایل در کشور ۹۲.۴۹ درصد است و بیش از یک میلیون نفر در کمتر از ۳ ماهه گذشته به تعداد مشترکان اینترنت موبایل افزوده شده است.

انتهای خبر/8408/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار