24 April-2024 الأربعاء - 16 شوال 1445 چهارشنبه - 5 اردیبهشت 1403 5:53 (GMT) 5:53 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
امکان استفاده محققان دانشگاه آزاد اسلامی از بودجه شرکت‌های سودده در سال 1400
یکشنبه 24 اسفند ساعت 10:9
امکان استفاده محققان دانشگاه آزاد اسلامی از بودجه شرکت‌های سودده در سال 1400
معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از امکان استفاده محققان دانشگاه آزاد اسلامی از بودجه شرکت‌های سودده در سال 1400 خبر داد.

مهدی پاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: امکان استفاده از بودجه پژوهشی شرکت‌های سودده برای دانشگاه‌ها در سال 1400 فراهم شد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

وی افزود: شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مکلفند حداقل 40 درصد از هزینه امور پژوهشی خود را در مقاطع سه‌ماهه به میزان 25 درصد، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کنند تا در راستای حل مسائل و مشکلات خود از طریق توافقنامه با دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی اعم از دولتی و غیردولتی و جهاد دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند این اعتبار در قالب پروژه‌های کاربردی، عناوین پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، پروژه‌های پسادکتری و پروژه‌های تحقیقاتی دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی غیرشاغل به مصرف برسانند.

پاکزاد گفت: این امکان از بودجه سال 97 لحاظ شده است اما محققان دانشگاه آزاد اسلامی از سال 99 این امکان را پیدا کرده‌اند تا بتوانند از بودجه شرکت‌های سودده برای پژوهش و انجام پایان‌نامه و رساله استفاده کنند.

انتهای خبر/8452/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار