19 April-2024 الجمعة - 11 شوال 1445 جمعه - 31 فروردین 1403 21:48 (GMT) 21:48 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
وظیفه داریم به بحث عدالت آموزشی ورود کنیم
یکشنبه 24 اسفند ساعت 16:13
وظیفه داریم به بحث عدالت آموزشی ورود کنیم
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان خراسان رضوی گفت: وظیفه داریم در بحث عدالت آموزشی که حضرت آقا بر آن تاکید کردند، ورود پیدا کنیم تا دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا مهدی جعفری، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان خراسان رضوی، در رابطه با اقدامات صورت گرفته در استان خراسان رضوی در قالب طرح کمک مومنانه گفت: از اولین روزهایی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و بحث کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده مطرح شد. قرارگاه‌های جهادی توسط اداره آموزش و پرورش تشکیل شد و فرهنگیان با حضور در این قرارگاه‌ها شروع به تولید ماسک کردند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان خراسان رضوی افزود: بعد از آنکه مقام معظم رهبری بر روی کمک مومنانه تاکید کردند، فرهنگیان شروع به جمع‌آوری بسته‌های کمک غذایی و شناسایی خانواده‌های دانش‌آموزان محروم را پیگیری کردند. همچنین در تابستان برای دانش‌آموزانی که از تحصیل بازمانده بودند، گروه‌های جهادی برای آموزش به این دانش‌آموزان، توسط فرهنگیان شکل گرفت.

جعفری ادامه داد: همچنین با شروع سال تحصیلی بحث جمع‌آوری کمک برای تهیه تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند مطرح شد و در این زمینه اقدامات موثری صورت گرفت. همچنین برای دانش‌آموزانی که از اینترنت محروم بودند، معلمین بسیجی در قالب گروه‌های جهادی ورود پیدا کردند و کار آموزشی را شروع کردند. علاوه بر این برخی از مدارس را به‌عنوان مدارس مرکزی مشخص کردند و معلم‌ها برای تدریس در این مدارس حضور پیدا می‌کردند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان خراسان رضوی با اشاره به استمرار طرح کمک‌های مومنانه در این استان اظهار کرد: کمک‌های مومنانه ترک نشده و به بهانه‌های مختلف انجام شده و تعدادی از زمینه‌ها خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمند در بحث لوازم التحریر اتفاق خوبی را رقم زدند. در قالب طرح مذکور در شهر سبزوار ایده هر مدرسه یک قربانی را رقم زدند که در سطح استان اتفاق ویژه‌ای بود. در حقیقت فرهنگیان جهادی برای کمک به آسیب دیدگان کرونایی از هیچ اقدامی دریغ نکردند تا خسارت‌های به وجود آمده را جبران کنند.

جعفری در خصوص اجرای پویش لبخند رضایت خاطرنشان کرد: در قالب طرح پویش لبخند رضایت قرارگاهی برای کمک به خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمند شکل گرفت و بسیاری از فرهنگیان و حتی خانواده‌های دانش‌آموزان در اجرایی شدن این پویش بسیار کمک کردند.

وی در مورد ضرورت تداوم طرح‌هایی نظیر طرح کمک مومنانه افزود:  هر مشکلی که برای مردم به وجود می آید وظیفه بسیج است که برای التیام بخشیدن و‌ حل کردن آن مشکل ورود پیدا کند. برهمین اساس جامعه فرهنگیان هم جزئی از همین مردم است که به دلیل داشتن روحیه بسیجی و نگاه انقلابی کمک‌رسانی و حل مشکلات را وظیفه خود می‌دانند. لذا وظیفه داریم در بحث عدالت آموزشی که حضرت آقا بر آن تاکید کردند، ورود پیدا کنیم تا دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند.

جعفری در پایان یادآور شد: یکی از مشکلات استان خراسان رضوی این بود که تعداد بالایی از دانش‌آموزان از تحصیل بازماندند. لذا معلمان در قالب گروه‌های جهادی به خانواده‌هایی که فرزندان خود را ثبت‌نام نکرده بودند، ملاقات کرده و آنها را مجاب به ثبت‌نام کردند تا به واسطه مشکلات پیش آمده، این کودکان از تحصیل بازنمانند.

انتهای خبر/8560/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار