23 April-2024 الثلاثاء - 15 شوال 1445 سه شنبه - 4 اردیبهشت 1403 12:57 (GMT) 12:57 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
کلنگ زنی طرح ”باغ موزه یادمان شهدا" با کاشت سه سرو به نام سه شهید دفاع مقدس
دوشنبه 25 اسفند ساعت 17:24
کلنگ زنی طرح ”باغ موزه یادمان شهدا" با کاشت سه سرو به نام سه شهید دفاع مقدس
مراسم کلنگ زنی طرح ”باغ موزه یادمان شهدا" با کاشت سه سرو به نام سه شهید دفاع مقدس در واحد تهران غرب برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی واحد تهران غرب، مراسم کلنگ زنی طرح ”باغ موزه یادمان شهدا" با کاشت نهال سرو به دست فرزند شهیدان سعیدی، علیزاده، دامیار و باحضور  پروین داداندیش، رئیس واحد تهران غرب، حدادی هرندی، شهردار ناحیه هفت منطقه دو، حجت الاسلام والمسلمین پیکری، رئیس حوزه علمیه مسجد جامع شهرک غرب، مهدی حیدری، معاون اداری و مالی، سیدحسین پیشگر، معاون فرهنگی و دانشجویی و سرپرست حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، لیلا زارع، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری، حجت الاسلام و المسلمین قوامی خطیب، نماینده دفتر نهاد رهبری، خانواده‌های شهیدان سعیدی، علیزاده، دامیار، روسای دانشکده‌ها، مدیران گروه‌های آموزشی و مدیران ستادی در مجتمع پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

در این مراسم که با همت حوزه ریاست واحد تهران غرب و همکاری دانشجویان گروه بازیگری، دانشجویان کانون گویندگی و اجرا، بسیج دانشجویی برگزار شد، تئاتر خیابانی ماندگاری نام شهید در محوطه مجتمع پیامبر اعظم(ص) به نمایش درآمد.

داداندیش ضمن تبریک عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، آغاز ماه مبارک شعبان و ایام فرخنده شعبانیه و فرارسیدن سال 1400  گفت: این دانشگاه مفتخر است که میزبان بیش از 900 دانشجو از خانواده های معزز شهدا است. در این ایام شاهد هستیم که شروع  سال ۱۴۰۰ همزمان شده است با اعیاد مبارک شعبان و میلاد با سعادت امام حسین (ع)، حضرت زین العابدین (ع)، حضرت ابوالفضل و بالاخره میلاد منجی عالم بشریت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و شکوفایی و زنده شدن طبیعت.

رئیس واحد تهران غرب با اشاره به مراسمات مذهبی در طی ۱۴۰۰ سال بعد از مبعث حضرت رسول(ص) گفت: برگزاری اعیاد، جشن ها و عزاداریها برای ائمه اطهار در فرهنگ ایران، توانسته سنتها و ارزشهای اصیل دینی و اخلاقی را برای ایرانیان حفظ کند و منشا تحول و انقلاب بزرگ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در این سرزمین شود. ما نیز برگزاري مناسبتهاي اييني ومذهبي را در دانشگاه به فال نيك مي گيريم و امروز در خدمت شما عزیزان هستیم.

داداندیش افزود: در این سال‌ها همواره این سوال برای من مطرح بوده است و سعی می‌کردم برایش جواب قانع کننده‌ای پیدا کنم که، جایگاه و نقش دانشگاه در زنده نگه داشتن یاد و راه شهیدان،  انتقال ارزش‌ها و میراث ارزشمند شهدا به نسل‌های آینده، تکریم و تعظیم به شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده های ایشان چیست؟ ساختارهای متعددی در دانشگاه متولی اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و گرامیداشت مناسبت‌های فرهنگی، مذهبی و دینی وجود دارد. ستاد شاهد و امور ایثارگران، بسیج دانشجویی، اساتید و کارکنان مسئولیت مستقیم در این حوزه‌ها دارند. به نظر اینجانب در دانشگاه باید به‌صورت جامع و همگرا به این موضوع پرداختد تا بتوان اثرگذاری بیشتری را شاهد باشیم. همه عناصر تشکیل دهنده دانشگاه اعم از دانشجو، استاد، همکاران حوزه آموزش، پژوهش و مدیران گروه های آموزشی در برنامه مشارکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ضمن اشاره به برگزاری این مراسم گفت: مراسم امروز نمونه‌ای از شروع فعاليت هماهنگی است كه در مناسبت‌های مختلف به‌صورت يک پروژه كلان طراحی و تقسیم کار شده و مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهد گرفت. امروز با كلنگ زنی باغ موزه يادمان شهدا وكاشت سه نهال به ياد سه شهيد كه فرزندانشان در اين واحد در مقاطع ارشد ودكتری تحصيل می‌كنند يک پروژه يك‌ساله همكاری مشترک آغاز به كار می‌كند و ما اميدواريم در دومين نيمه شعبان سال ١٤٠٠ اين باغ موزه افتتاح شود. قرار است در اين باغ موزه خلاقيت‌ها و ايده‌های هنري دانشجويان با موضوع فرهنگ شهادت در رشته‌های طراحی صنعتی، نقاشی، معماری و معماری داخلی به دست دانشجويان و هدايت اساتيدشان ساخته شود و در باغ موزه استقرار يابد. من اميدوارم با اتمام موفق اين باغ موزه، الگوی موفق از ايده ايجاد سطح بالایی از همگرایی، هم افزایی و همکاری با طراحی و اجرای این پروژه کلان در دانشگاه را محقق سازیم.

وی افزود: البته یک پروژه در دانشگاه با همکاری بیش از۱۰ سازمان و نهاد در حال اجرا است و آن هم به ترویج فرهنگ شهدای مدافع حرم مرتبط است. جایزه جوان نوآور ماندگار که مزین به نشان شهید مصطفی موسوی است. دبیرخانه این جایزه با حضور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در دی ماه امسال افتتاح شد که پس از آن با برگزاری یک کنفرانس خبری از جایزه رونمایی شد. در فروردین ماه 1400 شرکت کنندگان در این جایزه مورد داوری و ارزیابی قرار خواهند گرفت. امیدواریم بتوانیم جوانانی که مسئولیت اجتماعی را با نوآوری به نحو احسنت در حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محله و منطقه خود، مدیریت و حل نمایند را شناسایی کنیم و جایزه و نشان شهید موسوی را به ایشان اعطا کنیم.

داداندیش گفت: نکته‌ای که امروز با حضور رئیس حوزه علمیه مسجد جامع شهرک غرب و شهردار ناحیه هفت منطقه دو لازم می‌دانم به آن اشاره کنم این است که دانشگاه با ظرفیت‌هایی که دارد، با بیش از 18 هزار دانشجو، 200 عضو هیئت علمی، 180 پرسنل پرتلاش، چنانچه دیوارهای خود را بردارد و ارتباط خود را با نهادها و سازمان‌های مدنی خارج از دانشگاه بهتر کند می‌تواند اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی و اسلام عزیز را بهتر از گذشته پاسداشته و به آینده گان به خوبی انتقال دهد.

پیشگر ضمن اشاره به اعیاد شعبانیه گفت: بعد از جشن‌ها و اعیاد بسیار ماه شعبان، وارد ماه مبارک رمضان می‌شویم. خداوند در این ماه ما را به میهمانی خودش دعوت کرده است. امیدوارم بتوانیم از این ماه استفاده حداکثری داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی با اشاره به سالروز تولد پروین اعتصامی در این روز گفت: سال 1399 فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم. خوشبختانه واحد تهران غرب در سال‌های اخیر توانسته رشد چشمگیری داشته باشد که امیدوارم در سال 1400 شاهد شیب صعودی پیرشفت در همه ی حوزه‌ها باشیم. امروز قرار است به یاد سه شهید دفاع مقدس که فرزندان ایشان دانشجوهای عزیز ما هستند کاشته شود که این حرکت افتخاری است که نصیب ما در واحد تهران غرب شده است.

زارع، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری گفت: به منظور گسترش فرهنگ ایثار و شهادت طرح ”باغ موزه یادمان شهدا" پیشنهاد و در شورای فرهنگی تایید شد. بر همین اساس با توجه به پتانسیلی که در گروه‌های آموزشی معماری داخلی و طراحی صنعتی وجود دارد، مقرر شد با نظارت و هماهنگی خانم دکتر باقری، مدیرگروه هنر و آقای دکتر نقشینه، رئیس مرکز اقتصاد خلاق، دانشجویان در گروه‌های چند نفری از دانشجویان این رشته ها شروع به فعالیت کنند تا هم ایده های این دانشجویان در رویداد ملی صنایع خلاق که در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، شرکت داده شود و هم متناسب با طراحی این باغ موزه از دستاوردهای دانشجویان استفاده شود تا انشاء الله در خرداد ماه 1400 افتتاحیه باغ موزه در محوطه مجتمع پیامبراعظم صورت پذیرد. ما امیدواریم با ایجاد این باغ موزه که تمام طراحی‌های آن توسط خود دانشجویان انجام می‌شود بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به دانشجویان منتقل کنیم.

اجرای طرح ”باغ موزه یادمان شهدا" با کاشت سه سرو به نام شهید مصطفی سعیدی، پدر دانشجو مریم سعیدی دانشجوی رشته روانشناسی مقطع ارشد، شهید عین علی علیزاده، پدر دانشجو علی اصغر علیزاده دانشجوی رشته معماری مقطع دکتری، شهید غصبان دامیار، پدر دانشجو زینب دامیار دانشجوی رشته معماری مقطع دکتری شروع به‌کار کرد. این طرح در راستای شرکت دانشجویان در رویداد ملی صنایع خلاق تا پایان خردادماه 1400 اجرایی خواهد شد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم سه متن ادبی با مضامین نوروز به نویسندگی سارا محمدپور، مدیر گروه ارتباطات، اعیاد شعبانیه به نویسندگی مریم سادات سپیده دم، عضو کانون فرهنگی دانشجویی گویندگی و اجرا و شهدا به نویسندگی مهدی رشیدی، عضو کانون فرهنگی دانشجویی گویندگی و اجرا خوانده شد و دانشجویان بازیگری تئاتر خیابانی با مضمون شهید و با عنوان "کوچه گم شده" که در جشنواره سوگواره سودای عشق و تئاتر خیابانی اجرا شده بود را در محوطه مجتمع به نمایش درآوردند.

انتهای خبر/8585/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار