19 April-2024 الجمعة - 11 شوال 1445 جمعه - 31 فروردین 1403 19:56 (GMT) 19:56 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
راه قهرمانی استقلال داشتن برنامه کاربردی برای هر بازی است/ مجیدی حواشی را مدیریت کند
دوشنبه 25 اسفند ساعت 20:45
راه قهرمانی استقلال داشتن برنامه کاربردی برای هر بازی است/ مجیدی حواشی را مدیریت کند
مربی پیشین تیم استقلال گفت: تیم فرهاد مجیدی برای کسب قهرمانی باید برای هر بازی برنامه خاص و کاربردی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم استقلال در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در تبریز به مصاف ماشین‌سازی خواهد رفت و برای آنکه در کورس قهرمانی باقی بماند، نیاز به پیروزی مقابل این حریف قعر جدولی دارد. بدون شک نماینده تبریز برای آنکه از سقوط به لیگ دسته یک آزادگان نجات یابد، حداکثر تلاش خود را خواهد کرد تا در خانه بازنده نشود و چه‌بسا به پیروزی برسد.

ابراهیم طالبی درباره شرایط استقلال برای ماندن در کورس قهرمانی لیگ برتر به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: به هر صورت جریان محمود فکری که یکی از بارزترین نمونه‌های فروپاشی فرصت شغلی در مربیگری به شمار می‌رود، به پایان رسیده و او کاری کرد که منجر به اخراجش شد چون نتوانست رابطه خوبی با طرف‌های کاری خود برقرار کند.

وی ادامه داد: با بازگشت فرهاد مجیدی تا حدودی به تیم آرامش داده شده و شکل بازی استقلال رشد پیدا کرده است ولی مجیدی که حالا مربی باتجربه‌تری نسبت به گذشته است باید بتواند حواشی تیم را کنترل کند و نگذارد اتفاقاتی نظیر دیدار با پیکان که محمد دانشگر برای تیم ایجاد اخلال کرد به وجود آید. هنر سرمربی مدیریت درست شرایط تیمش است تا بتواند متحد و منسجم به سمت کسب نتیجه گام بردارد.

مربی پیشین تیم استقلال در مورد کادر فنی فرهاد مجیدی بیان کرد: هر سرمربی این حق را دارد که اعضای کادر فنی تیمش را برگزیند. مهم این است که تیم او نتیجه بگیرد. در حال حاضر فراز کمالوند به عنوان مدیر فنی در استقلال مشغول به کار است ولی مسئولیتی که به او داده شده با تعریف سمت مدیر فنی در دنیا متفاوت است و البته که در ایران باور کرده‌ایم برخلاف استانداردهای بین‌المللی عمل کنیم. با این‌حال اگر مجیدی بتواند در استقلال موفق باشد، تعریف مسئولیت‌ها اهمیت زیادی نخواهد داشت.

وی در مورد سمت کمک‌ سرپرست استقلال که به فرزاد مجیدی واگذار شده تصریح کرد: گاهی اوقات یادمان می‌رود که با فوتبال روز دنیا فاصله داریم و خودمان را تافته جدابافته می‌دانیم. تا به امروز سمت کمک‌ سرپرست در هیچ تیمی نداشتیم و این سمت در استقلال من‌درآوردی است که ممکن است به ایجاد حواشی ختم شود. استقلال و پرسپولیس تابلوی برازندگی فوتبال ایران هستند و نباید سمتی تعریف شود که در ادبیات فوتبال جهان تعریف خاصی ندارد. با این‌حال امیدوارم استقلال در این زمینه با مشکل مواجه نشود.

طالبی درباره جدال استقلال با ماشین‌سازی تبریز خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم تیم‌هایی که در قعر جدول قرار دارند، به آب و آتش می‌زنند تا امتیاز بگیرند. تیمی که می‌خواهد مدعی قهرمانی باشد باید در تمامی دیدارهای خود مقابل تیم‌های میانه و پایین جدول برنده باشد که اگر در مصاف با تیم‌های بالای جدول برنده نشد، فرصت قهرمانی را از دست ندهد. رمز موفقیت الکس فرگوسن در گذشته و پپ گواردیولا در حال حاضر، کسب امتیاز از تیم‌های ضعیف‌تر است. شاید فرگوسن به چلسی یا آرسنال می‌باخت ولی مغلوب چارلتون و کریستال پالاس نمی‌شد. تیم گواردیولا هم به منچستریونایتد باخت ولی در مقابل تیم‌های رده پایین جدول و حتی میانه جدول برنده شد و به همین خاطر است که با فاصله فاحش نسبت به تیم دوم صدرنشین لیگ برتر انگلیس است.

وی ادامه داد: استقلال اگر می‌خواهد در کورس قهرمانی باقی بماند و حتی صدرنشین شود، باید بتواند در جدال با تیم‌هایی چون ماشین‌سازی برنده شود و امتیازی از دست ندهد. قهرمانی مستلزم کسب پیروزی در برابر رقیبانی است که مدعی کسب قهرمانی نیستند. البته که آنها با انگیزه زیادی بازی می‌کنند ولی می‌توان با داشتن برنامه خاص و کاربردی برای هر مسابقه به سه امتیازهای متوالی دست یافت تا رویای قهرمانی به واقعیت تبدیل شود. راه پیروزی بر تیم‌های متوسط و ضعیف، توجه به نقاط قوت تیم خود و نقاط ضعف تیم حریف است.

طالبی در مورد جذب اشکان دژاگه برای استقلال تصریح کرد: اشکان دژآگه بازیکن خوبی است ولی به نظرم در تیم فعلی استقلال نفراتی وجود دارند که از آمادگی مطلوبی برخوردار هستند. استقلال با توجه به خط حمله بسیار خوبی که دارد و هافبک‌های مناسب خود نیاز چندانی به خرید دژآگه ندارد. مهم‌ترین نیاز آبی‌پوشان استحکام تاکتیکی و داشتن رهبر جنگجو در تمامی خطوط است. اگر استقلال بتواند بازیکنان جنگنده‌ای در تمام خطوط داشته باشد و از انضباط تاکتیکی برخوردار شود، بخت اول قهرمانی می‌شود.

انتهای خبر/8628/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار