19 April-2024 الجمعة - 11 شوال 1445 جمعه - 31 فروردین 1403 18:32 (GMT) 18:32 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
دولت درها را بر روی مردم بسته است
سه شنبه 26 اسفند ساعت 11:0
دولت درها را بر روی مردم بسته است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سال‌های اخیر به‌ویژه در شرایط تحریمی و کرونا شاهد کم‌‌توجهی دولتمردان به مردم بودیم، آن‌هم در موقعیتی که باید در کنار مردم باشیم و مشکلات آن‌ها را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محسن رضایی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری خود گفت: امروز قصد داریم از سامانه مردم یار رونمایی کنیم. در حال نزدیک شدن به پایان سالی هستیم که از دست یکی از اشرار بین‌المللی که برای همه مشکل درست کرد، خلاص شدیم و اخلالگری آن پایان یافت. امیدوارم دولتمردان جهان به‌ویژه دولتمردان غربی از این تجربه درس بگیرند. امسال ملت ایران خبر خوبی شنیدند که از این شرور بین‌المللی نجات پیدا کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سامانه مردم یار، سامانه ارتباط نزدیک و‌ خودمانی میان دولتمردان آینده کشور و مردم است. متأسفانه اخیرأ مدیریت از پشت درهای بسته بیرون اعمال‌شده است. این در حالی است که هیچ دلیلی ندارد دولت مرکزی از مشکلات روستاها مطلع نشود. مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی این بوده که صدای مردم شنیده شود. لذا افتخار می‌کنیم که این امر در جمهوری اسلامی محقق شد. در سال‌های اخیر به‌ویژه در شرایط تحریمی و کرونا شاهد بسته شدن درهای دولتمردان بر روی مردم بودیم، آن‌هم در موقعیتی که باید در کنار مردم باشیم و مشکلات آن‌ها را حل کنیم.

وی ادامه داد: ما ایرانی‌ها به مواردی نظیر عید نوروز و صله‌رحم اهمیت می‌دهیم. قرار بود ارز ۴۲۰۰ به کالای اساسی تخصیص پیدا کند که مردم با خیال آسوده ایام نوروز را سپری کنند. در حال حاضر ۳۵۱ هزار دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومانی رفته اما کالای با ارز بالای بیست هزار تومان به دست مردم رسیده است. لذا این سؤال مطرح می‌شود که این ۶۰۰ هزار میلیارد تومان کجا رفته است؟! در حال حاضر دولت بی‌برنامه است و نظارت نمی‌کند. سکوت مردم نباید باعث اشتباه‌کاری دولتمردان شود.

رضایی با اشاره به عملکرد سامانه مردم یار اظهار کرد: این سامانه در اختیار همه دولت‌ها است و فرقی نمی‌کند بنده پیروز انتخابات شوم یا خیر. گام دوم انقلاب سرآغاز تحولات جدید در کشور است که مهم‌ترین آن‌یکی شدن سفره دولت و مردم است. امروز کشور به یک بسیج عمومی برای رفع مشکلات نیاز دارد، لذا در همه امور باید تحولاتی به وجود آوریم. این سامانه ۴ بخش دارد که در همه موبایل‌ها و‌ خانه‌ها وجود خواهد داشت و همه شهروندان با استفاده از آن و از طریق کد ملی می‌توانند مشکلات خود را بیان کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که نخبگان فردای کشور شناخته‌شده نیستند و انقلاب و جنگ فراخوانی برای این قبیل نخبگان بود. لذا در بخش دوم سامانه افراد می‌توانند نخبگان را معرفی کنند چراکه برای آینده کشور حداقل ده هزار مدیر نیاز داریم. بخش سوم سامانه مردم یار مربوط به جمع سپاری است.‌دولت فعلی کل مسکن را به حالت رکود درآورد. این دولت می‌توانست طرح مسکن ایرانیان را ادامه دهد اما این کار را نکرد. همچنین بخش چهارم سامانه مردم یار مربوط به کابینه آینده است که در آن از مردم می‌خواهیم افراد را برای عضویت در کابینه دولت به ما پیشنهاد کنند. درمجموع بخش بانک مردم و بخش چهارم از مهم‌ترین قسمت‌های این سامانه هستند.

رضایی در پاسخ به سؤالی در مورد ائتلاف با سعید محمد خاطرنشان کرد: ما در این انتخابات نیاز به یک دولت قوی و کارآمد داریم لذا از هر نوع رایزنی استقبال می‌کنیم و امیدواریم اکثر کاندیداها در کابینه دولت آینده حضورداشته باشند.

وی با اشاره به اظهارات دولت در مورد وضعیت اقتصادی کشور افزود: در این سه چهار ماه باقی‌مانده، دولت می‌تواند کام مردم را شیرین کند. مقداری از اتاق‌های در بسته بیرون بیاید و در صف مرغ قرار بگیرند که درک درستی از وضعیت مردم برسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در کشور به دو نوع وحدت نیاز داریم، اولین مورد مربوط به قبل از انتخابات است و بعدی مربوط به بعد از انتخابات است. امروز کشور از ناکارآمدی و فساد رنج می‌برد که باید فساد را ریشه‌کن کنیم.

رضایی در پایان یادآور شد: برای انتقال قدرت از نسل اول و دوم به سوم و چهارم، تنها ده سال فرصت داریم. در شرایط فعلی نگران تعدد کاندیدا نیستم بلکه نگران حضور مردم هستم.

انتهای خبر/8677/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار