19 April-2024 الجمعة - 11 شوال 1445 جمعه - 31 فروردین 1403 4:19 (GMT) 4:19 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
روح مأموریت‌گرایی در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی حاکم نیست
سه شنبه 1 تیر ساعت 13:22
روح مأموریت‌گرایی در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی حاکم نیست
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ ارتباطی بین ارتقای افراد و تحقق مأموریت‌های محول به سازمان وجود ندارد. در مسئله آموزش و پاسخگویی دانشگاه نیز مشکلاتی وجود دارد. لذا روح مأموریت بر این آیین‌نامه حاکم نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه ۳۵۷ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به ریاست منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با موضوع ارائه و بررسی گزارش رویکردها و پیشنهادهای مطرح شده در خصوص «آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی» در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولاً در بحث روشی، به دانشگاه آزاد ابلاغ شد که این دانشگاه اصلاحات خود را برای درج در آیین‌نامه ارتقا تدوین کند. برخورد با دانشگاه آزاد در این زمینه مانند برخورد به مثابه شهروند درجه دو است. فلسفه نگاه دانشگاه آزاد، دولتی است و مأموریت دانشگاه و تناسب آن با هیئت علمی مهم نیست و حرکت دانشگاه را با مأموریت تطبیق نمی‌دهیم. ابتدا مأموریت‌گرایی و سپس ارتقا مهم است و مگر می‌شود بدون توجه به مأموریت‌گرایی، در ارتقا موفق بود.

وی افزود: ارتقای فرد موجب ارتقای سازمان نمی‌شود و این اشکال در آیین‌نامه قبلی وجود داشت. سازمان در این شرایط غنی‌تر نخواهد شد، چون هیچ ارتباطی بین ارتقای افراد و تحقق مأموریت‌های محول به سازمان وجود ندارد. در مسئله آموزش و پاسخگویی دانشگاه نیز مشکلاتی وجود دارد. لذا روح مأموریت بر این آیین‌نامه حاکم نیست. بین مأموریت و اقتصاد آموزش عالی و ارتقای سازمان و فرد باید تناسب وجود داشته باشد آنچه در این آیین‌نامه مورد توجه بوده، ارتقای فرد است.

دکتر طهرانچی بیان کرد: اشکال دیگر این است که آیین‌نامه کار تیمی را پشتوانه نمی‌داند. استادیار کسی است که در تیم استاد قرار می‌گیرد. همچنین طبق این آیین‌نامه، ارتقا امری خطی است. بدون برگزاری کرسی نظریه‌پردازی، هیچ استایاری نباید استاد شود، بدون توجه به این موضوع نمی‌توان جهش را شاهد بود.

انتهای پیام/۴۱۶۲/

انتهای خبر/9628/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار