16 April-2024 الثلاثاء - 8 شوال 1445 سه شنبه - 28 فروردین 1403 8:51 (GMT) 8:51 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
اخبار ضد و نقیض از سقوط مزار شریف بدست طالبان
سه شنبه 1 تیر ساعت 13:23
اخبار ضد و نقیض از سقوط مزار شریف بدست طالبان
برخی اخبار تایید نشده حاکی است ساعاتی پیش طالبان از کمربندهای امنیتی شهر مزار شریف عبور کرده‌اند.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، برخی اخبار تایید نشده حاکی است ساعاتی پیش طالبان از کمربندهای امنیتی شهر مزار شریف عبور کرده‌اند.

منابع رسمی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند ولی برخی منابع محلی می‌گویند طالبان با تصرف شهر راهبردی بلخ که حدود ۳۰ دقیقه با مزار شریف فاصله دارد تا دروازه‌های ورودی غرب این شهر پیشروی کرده‌اند ولی فعلا حمله آنان توسط نیروهای امنیتی دفع شده است.

تازه‌ترین گزارش‌ها از نبردهای سنگین میان نیروهای دولتی و طالبان که پس از خروج نظامیان آمریکایی شدت گرفته حکایت از سقوط قریب‌الوقوع مزار شریف دارد.

این در حالیست که وزارت دفاع افغانستان در تازه‌ترین اطلاعیه خود اعلام کرده که طالبان از حومه‌ شهر مزار شریف عقب رانده شده‌اند.

خبرگزاری افق ساعاتی پیش اعلام کرده بود که عطا محمد، ‌ فرماندار سابق ولایت بلخ از حامیانش خواسته است برای جلوگیری از ورود طالبان به مزار شریف و مقابله با نیروهای طالبان بسیج شوند.

از سوی دیگر یک عضو شورای ولایتی بلخ اعلام کرده بود که در گیری‌های در حومه مزار شریف در جریان است و جنگجویان طالبان حتی از کمربندهای ایمنی شهر نیز عبور کرده‌اند.

گفتنی است که منابع محلی ظهر روز دوشنبه سقوط چند فرمانداری در ولایت بلخ را تایید کرده و طالبان نیز مدعی شده بود که فرمانداری بلخ را تحت تصرف خود در آورده است.

انتهای پیام/

انتهای خبر/9636/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار